Senaste nytt

Qantas inför dresscode i sina lounger

Jag hoppas shorts INTE är ok. Mitt största no-no på en flygplats eller i alla fall på ett flygplan. Personen som sitter bredvid vill kanske inte gnida sig mot den andres lurviga. Mjukisbyxor eller sandaler/flip-flops står heller inte högt i kurs.

Edit: Så här ser det ju ut på your average charter-flight, kan vi inte låta reguljärflyget vara förskonat från det?

Om man inte vill gnida sig mot sin medpassagerare kanske man bör boka någon annan klass än monkey? Tycker det är rätt svamligt att kräva att andra människor ska klä sig efter eget tycke.

Om man inte vill gnida sig mot sin medpassagerare kanske man bör boka någon annan klass än monkey? Tycker det är rätt svamligt att kräva att andra människor ska klä sig efter eget tycke.

Sa inget om att gnida sig mot sin medpassagerare överlag. Det har jag gjort hundratals ggr och har verkligen inga större problem med det (förutom de gånger som man inte kan dela broderligt på armstödet). Pratade om att män med lurviga ben kanske borde sätta på sig ett par långbyxor, det är inte så himla mycket begärt kan jag tycka.

Sa inget om att gnida sig mot sin medpassagerare överlag. Det har jag gjort hundratals ggr och har verkligen inga större problem med det (förutom de gånger som man inte kan dela broderligt på armstödet). Pratade om att män med lurviga ben kanske borde sätta på sig ett par långbyxor, det är inte så himla mycket begärt kan jag tycka.

Kommer ihåg att jag läst en stor tråd om ämnet http://www.businessclass.se/forum/threads/klädsel-vid-flygning.9854/ och vill nog inte fortsätta så mycket, men jag kvarhåller att alla får väl klä sig som dom vill så länge det inte finns någon klädkod eller liknande. Har man ett problem med det löser man det lättast att resa i C/F kanske?

• Gilla
Reactions: Gus
Jag tycker inte att Qantas dresscode är speciellt farlig. Däremot kommer jag aldrig att "klä upp" mig för att flyga oavsett vilken klass jag sitter i, det är jag för ung för :).

Men varsågod, ni andra får gärna resa i kavaj/kostym/rubber thong osv, mig stör ni bara när ni beter er som ni ägde stället ;)

Jag hoppas shorts INTE är ok.

Jag flyger ofta i shorts. Givetvis cargoshorts, men ändå. Det är otroligt praktiskt och bekvämt. Sedan ser jag givetvis till att hålla mig och mina kroppsdelar på min plats, men du löper stor risk att se mina lurviga vader om du är på samma flight eller i samma lounge som mig.

Jag tror Qantas i princip gör detta för att få bort badkläder och folk med bar överkropp. Kommer man i shorts, skjorta och kavaj så har jag svårt att se att de avvisar en.

Sedan hade jag gärna sett exempel på vad de avser med "rubber thong". Precis som många andra tidigare i tråden hade jag nog inte protesterat... :)

Toppen