Senaste nytt

Problem vid förbokning av säte som EuroBonus Gold

Kära Dr. Miles,
jag tror att det här hänt för dig:
- om du reggar EBG nummer via LOT hemsida har jag förstått att information från LOT kommer inte alltid i rätt format till SAS. Alltså problem hos LOT inte på SAS.
- kundservice nummer som du ringt och kvinnan som svarat inte jobbat på SAS EBG service i Ö-vik.
Gör så där att du ringer imorgon till nummer 0770-727123 och du knappar in ditt EBG nummer.
//Tommy

Även SAS på Arlands kunde inte heller fixa pre-seating problemet.
Damen sa att det var pga jag har använt poäng från Mr. AHOs(EBB) konto och hon kunde inte lägga Dr. Miles EBG nummer. Jaja, jag får vänta till 18 januari.

Här är ju hela grejen. Bokningen är gjort med ditt EBB konto och då är det EBB regler som gäller för resan. Om du hade gjort bokningen med ditt EBG alt *A Gold konto hade du haft möjligheten att göra pre-seating. Alltså ingen problem enligt mig, fast jag förstår att du blev
besviken att kunde inte välja dina favorit platser till resan.

Ursäkta en nybörjare, kan man altså inte välja säte om man bokar award plats som EBB?

Har man EBG kan man välja plats redan när bokningen görs och fram till avgång, Har man EBB eller EBS kan man precis som de som inte har registrerat något kort bara välja plats 22 timmar innan när man checkar in.

Bokar man Economy extra och business får man oxå välja plats när man gör bokningen och fram till avgång.

Ursäkta en nybörjare, kan man altså inte välja säte om man bokar award plats som EBB?

Har man EBG kan man välja plats redan när bokningen görs och fram till avgång, Har man EBB eller EBS kan man precis som de som inte har registrerat något kort bara välja plats 22 timmar innan när man checkar in.

Bokar man Economy extra och business får man oxå välja plats när man gör bokningen och fram till avgång.

För short-haul, alltså. För long-haul kan alla förboka plats.

För short-haul, alltså. För long-haul kan alla förboka plats.

Det är väl bara personer som bokar resa med SAS till Asien eller Amerika på SAS.se som kan boka plats när man gör bokningen. bokar man via en annan resebyrå kan man inte göra det om man inte ringer sas.

Det är väl bara personer som bokar resa med SAS till Asien eller Amerika på SAS.se som kan boka plats när man gör bokningen. bokar man via en annan resebyrå kan man inte göra det om man inte ringer sas.

Jodå, resebyrån kan boka plats om de inte är fullständigt inkompetenta, eller om de inte tycker att det är en extraservice att ta extra betalt för. :mad: Det är till och med så att SAS telefonförsäljare egentligen inte vill lägga in platser för en resebyråbokning (men för EB-medlemmar tummar de nog på det).

Toppen