Senaste nytt

Problem med Flightradar24?

JAONHA

Medlem
Hej,
Är det fler av er där ute som fått mejl om feeder outage från Flightadar 24? Såg på deras Twitter att de haft problem under gårdagen och det syns inte ett enda plan i luften i appen nu kl 08:30.

Går jag in och kollar lokalt på hallonpajen så fungerar allt som det ska.

Hej,
Är det fler av er där ute som fått mejl om feeder outage från Flightadar 24? Såg på deras Twitter att de haft problem under gårdagen och det syns inte ett enda plan i luften i appen nu kl 08:30.

Går jag in och kollar lokalt på hallonpajen så fungerar allt som det ska.
Har inte fått mail, men ser samma fenomen

Fortsatta problem.

D238F4AA-E14D-4AC8-B2AA-0CC51D3F938B.jpeg

Ja, verkligen nyfiken. Jag undrar t.ex. om attacken bara är av typen "sänka sajten" för att ställa till besvär (kräva lösen) eller om det är riktat mot användar-uppgifter. Man kan ju tänka sig att det är intressant att få en lista på de hundratusentals användare som skickar in data. Det kommer ju huvudsakligen från små datorer, typ raspberry pi, som det kunde vara mumma att infektera och snabbt få kontroll över i ett rejält botnet.

Ja, verkligen nyfiken. Jag undrar t.ex. om attacken bara är av typen "sänka sajten" för att ställa till besvär (kräva lösen) eller om det är riktat mot användar-uppgifter. Man kan ju tänka sig att det är intressant att få en lista på de hundratusentals användare som skickar in data. Det kommer ju huvudsakligen från små datorer, typ raspberry pi, som det kunde vara mumma att infektera och snabbt få kontroll över i ett rejält botnet.
Kreditkortsuppgifter?

Jag försöker lokalisera FR9889 som ska flygas med RYR34DT. Jag har provat med Android Chrome i mobilläge, Android Chrome i desktopläge och nu har jag installerat Android-appen, men jag kan inte hitta flygplanet på kartan. Har flygplanet gått upp i rök eller hur gör man för att se planet på kartan? Förr i tiden brukade jag googla på FR24 FR9889 och därefter klicka på aktuellt datum, men det verkar inte längre gå att klicka på datumen.

Toppen