Senaste nytt

Problem med att välja säte på SAS

LP

Medlem
Problemet har varit sedan mitten av november 2013. Nu är vi inne i April 2014.
Frågor på det ? SAS It good night. På LH/AF/KL/BA hade skalperna åkt efter 14 dagar, på SAS 'r det inga problem alls
Danske medborgaren som ansvarar borde ha gått för länge sedan men.....
 
SAS är på ett sluttande plan, jag är väldigt lojal men det är inte lätt.. om de har lagt ett IT-ansvar i Dk så förklarar det iofs delvis saken.

Ser att ni får LOT att funka, hur gör ni, jag kan öht inte ändra säten mer, varken påLOT eller Thai?
 

andreas

Medlem
Då har jag faktiskt ingen aning :(

Jag upplever problemet med LOT att jag ser alla platser som valbara. När jag sen väljer plats får jag ett felmeddelande om att mina önskemål inte kan tillgodoses. Gick in och kollade expertflyer och anledningen till detta är att sätet redan är bokat av någon men detta visas inte på seat-map i LOTs gränssnitt. Så genom att först kolla expertflyer och sen välja hos LOT fungerade för mig.
 

palmen

Moderator
Jag kunde precis seata mig på thais sida, både economy cph-arn och arn-cph samt till SFO i business (resebyråbokning så kunde inte ändra själv på sas sida).
 
Jag kunde precis seata mig på thais sida, både economy cph-arn och arn-cph samt till SFO i business (resebyråbokning så kunde inte ändra själv på sas sida).

För er som bokar er resa via Amex on/offline-bokning fick jag idag en förklaring och ett tips till hur man kan fixa seating i bokningar med SAS både i Go och Plus om det inte fungerat vid bokningen:
"sedan SAS ändrade plattform från Resaid så fungerar det tyvärr inte alltid med seating för pandionkortsinnehavare.
Vad man kan göra är att bekräfta sin bokning, ta upp den igen under "reservationer", klicka på "visa/display" och sedan "ändra/modify" och så kan man välja sin plats på planet."


Funkade för mig! :)
 
Toppen