Senaste nytt

Problem med att välja säte på SAS

Ja,vilka förklaring SAS än döljer sig bakom så kan jag bara konstatera att det är en märkbar försämring för oss frekventa resenärer.
 
Pratade med SAS och har du inte bokat direkt på sas.se kan du inte välja säte oavsett status o klass (utan endast resebyrån etc kan göra det) före du kan checka in alltså, en otrolig försämring....
 

SFC

Medlem
Lite lurigt med seatingen just nu. Till morgondagens inrikesutresa finns endast ett fåtal säten att välja på för mig i appen, men betydligt mer om man loggar in via "mina sidor" i en webbläsare. I ena fallet blockas tydligen en massa mittsäten, vilket i.o.f.s. är en trevlig feature, men samtidigt är det ju bra att veta om det sitter någon där eller inte när jag ska ta ställning till vilken plats jag ska reservera för min rumpa....

Det verkar som att någon form av seatblock (EBG?) kickar in ungefär tre dagar före avgång just nu på alla mina flygningar. Dock går det att välja dessa platser när man checkar in på nätet, men inte via appen. När jag tittar på seatmap via "mina bokningar" kan jag inte välja dessa platser och platsen bredvid mig är blockad.

Konsekvent? Nej.
SAS IT? Ja.
 

Jacob

Medlem
Har varit trassel med att välja platser på SAS på sistone. SAS.se funkar inte alls, inte SAS Australia och inte heller Lufthansas webbsida. Däremot fungerade LOT åtminstone för tre dagar sedan.
 
LOT verkar ha stängt ner, kan jag iofs förstå om de nu har blivit ett IT-servicebolag åt SAS.

Detta är verkligen kasst SAS, urdåligt
 

Holloman

Medlem
Nu kan jag inte ens seata på en bonusresa och den är ju garanterat bokad genom SAS

Märkte idag att på en bonusresa bokad på telefon med SAS fick jag upp sätesvalet när jag först tryckte på "Registrera information om passagerare" (USA resa) och sen spara. Felanmälde hos SAS (att den inte syntes till att börja med) men fick till svar att det var fel att jag kunde se den via omvägen. :D Enligt svaret så skall man bara kunna välja säte om man bokat resan via hemsidan dvs inte ens via telefon hos SAS skall det gå att välja. Det känns som en klar försämring som EBG. De skrev dock att de fått mycket klagomål som de fört vidare internt så det kunde bli så att det ändras tillbaka.
 

fcx

Medlem
Märkte idag att på en bonusresa bokad på telefon med SAS fick jag upp sätesvalet när jag först tryckte på "Registrera information om passagerare" (USA resa) och sen spara. Felanmälde hos SAS (att den inte syntes till att börja med) men fick till svar att det var fel att jag kunde se den via omvägen. :D Enligt svaret så skall man bara kunna välja säte om man bokat resan via hemsidan dvs inte ens via telefon hos SAS skall det gå att välja. Det känns som en klar försämring som EBG. De skrev dock att de fått mycket klagomål som de fört vidare internt så det kunde bli så att det ändras tillbaka.

Funkar fortfarande fint via LOT.com. Ändrade seating på en bonusresa för bara en timme sedan :)
Nu har LOT dessutom bytt system/interface för sätesval, och då kan jag även välja säten som normalt är blockerade.
 
Toppen