Senaste nytt

Problem med att välja säte på SAS

Var igår i kontakt med SAS chatten, vet inte om det var något svar på radions Hassan som svarade på chatten, men det var riktiga "god dag yxskaft" på svaren. Borde inte SAS be att någon på BC har jouren på deras chatt!

Provad att ta bort mitt "favorit" säte i profilen och då kunde jag seata mig på val fritt säte!

Last edited:
Hade också problem att boka säte idag, och då bokade jag 4 timmar innan planet gick. Gick inte att använda hemsidan, men om jag gick in på länken som kommer med check-in smset, så gick det.

Platsbokning funkar inte för mig nu, och dessvärre har platsvalen jag gjorde vid bokning försvunnit och satts till "3C" på alla fyra legs och det går inte att ändra. Kanske inte gör så mycket iofs. I appen kan jag välja plats på första benet (till Frankfurt imorgon bitti), men det tar inte, på webben blir det bara felmeddelande.

Men som sagt, något av ett ickeproblem när man reser utan sällskap.

Samma fel för mig som Rob!
Bokade 3 pers ARN-GVA-ARN i Plus.
sjukt irriterande

Edit: Testade också att ta bort mitt "favorit säte" så fungerade det :)

Last edited:
Hade också problem att boka säte idag, och då bokade jag 4 timmar innan planet gick. Gick inte att använda hemsidan, men om jag gick in på länken som kommer med check-in smset, så gick det.

Checkin-systemet och bokningssystemet är inte samma. Så när incheckningen öppnat finns det ingen anledning att göra seatingen i bokningssystemet hur som helst... På hemsidan: var det incheckningsgränssnittet eller gränssnittet där du kan titta på bokningar som "strulade"?

Hade bekymmer igår och chatten åtgärdade detta snabbt. Fick ett tips från en kompis att nyttja Lufthansas sida och det funkar att seata sig/ändra seating via inloggning där och bokningsnummer.

Hade bekymmer igår och chatten åtgärdade detta snabbt. Fick ett tips från en kompis att nyttja Lufthansas sida och det funkar att seata sig/ändra seating via inloggning där och bokningsnummer.

Verkar ju vara massa olika strul här. För mig funkade det inte alls på LH's sida, då det inte fanns någon länk till sätesvalet.

Toppen