Senaste nytt

Problem med att välja säte på SAS

De senaste intikesbokningarna jag gjort har gått att välja säte vid bokning. Bokade i måndags och flyger nu på tisdag, om det kan ha betydelse?

Tja, varför inte. Det är väl inte så dumt att krama ur ett par extra kronor samt se till att de som sätter sig där verkligen vill sitta där.

Jag har också problem med att välja säte när jag bokar mina resor. Vi måste tyvärr använda AMEX Business Travel pga vårt interna säkerhetssystem. Som EBG får jag upp att jag kan välja säte oavsätt om jag bokar en Plus eller Go biljett, men med Go får får jag ett fel efter jag valt säte som säger att säte kan först väljas vid incheckning (med Plus funkar det alltid direkt). När jag har bokat resan via deras online tool går jag då in på min redan bokade resa och väljer säte igen. Då brukar det funka av någon konstig anledning. Någon gång strulade det ändå för mig, då ringde jag SAS och de fixade det på ett par sekunder :)

Jävla skitsida. Har provat att boka av och på. Hamnar på mittensäte när min preferensplats är upptagen. Tröttsamt. Tröttsamt. Tröttsamt. Vem vill sitta på 3B när det finns lediga platser vid gången två rader längre bak?

Jag har gjort 3 SAS Plus inom Europa sista månaden samt ett antal SAS Plus inrikes och det har fungerat mycket bra varje gång. Har också märkt att jag som har EBG sällan fått någon bredvid mig vilket uppskattas hehe

Det finns förbättringspotential, kort sagt.
Ologiskt, onödiga väntetider, långsamt...

Och horribelt många konstiga felmeddelanden.
Eftersom jag reser mycket med SAS känns det som att jag sitter halva måndagen med SAS bokningssystem.

Toppen