Senaste nytt

Privat toalett ? Det var nytt för mig

Jag tycker det är flera som bidrar med översittarmentalitet i denna tråden - vad håller ni på med? Trådskaparen ställer två frågor

"har någon varit med om det här innan?"
"vad kan kompensation bli?"

Det kan inte vara så svårt att adressera vad som faktiskt bör disukteras
Vilket väl Berglund svarade på? Har varit väldigt vanligt under pandemin och kompensationen bör bli 0 och inget.
 

Hachans

Medlem
Jag tycker det är flera som bidrar med översittarmentalitet i denna tråden - vad håller ni på med? Trådskaparen ställer två frågor

"har någon varit med om det här innan?"
"vad kan kompensation bli?"

Det kan inte vara så svårt att adressera vad som faktiskt bör disukteras

Att ställa en fråga handlar också mycket om hur man ställer den. Det gör att man som författare framstår i olika ljus. Jag kan nästan garantera att frågorna såsom du ställer dem hade genererat en helt annan tråd än den som faktiskt blivit.
 

Palazzi

Medlem
Hej @Flyg-Arn

Jag har personligen inte varit med om exakt det som du nämner (alltså att det har rört personalen) men desto vanligare (alltså fortsatt inte supervanligt, men jag har ju gjort några flygningar..) har det varit att man spärrat av en toalett för enskilda passagerare. Man kan ju ana att det har haft med hälsorelaterade problem att göra, så då har jag inte gjort någon claim.

Utan några som helst belägg skulle jag väl gissa att piloten hade någon hälsorelaterad anledning till denna "manöver, men att man kanske inte ville gå djupare in på detta. Håller med dig om att det annars är ett lite okundvänligt val, eller åtminstone trubbig kommunikation från flygvärdinnans sida.

Dock så tror jag, likt som många skrivit, att man nog ej kan förvänta sig någon kompensation. Känns som att det finns alltför många omständigheter som detta har kunnat bero på, samt att det nog inte är solklart om tillgång till främre toalett ska kunna förväntas.

Däremot tycker jag, precis som @palmen skriver, att det inte skadar att ställa frågan. Jag skulle nog ha koncentrerat klagomålet till flygvärdinnans kommunikation, med själva problemet (toaletten) som bisats. Det är förvisso en svår tid för flygbolagen, men visst har vi sett kompensation för mer triviala problem förut (?) Förr hojtades det ju om claim för att polarrullar var slut t.o.m.....
 

Flyg-Arn

Medlem
Jag tycker det är flera som bidrar med översittarmentalitet i denna tråden - vad håller ni på med? Trådskaparen ställer två frågor

"har någon varit med om det här innan?"
"vad kan kompensation bli?"

Det kan inte vara så svårt att adressera vad som faktiskt bör disukteras

Tack @Johannes Winberg
Tyvärr blir det ofta så med en del på forumet, därför använder jag mig sällan av det. Har t.o.m får PM med otrevliga meddelanden.

1. Min kollega blev Återbetalad 50%
2. Eftersom en del blev så intresserade om hur jag flyger så ligger American Express huvudkontor i USA där jag bor en stor del av året, och det blir en hel del inrikes och utrikes till Asien mm, det går inte en vecka mellan flygen, men varför är det så intressant för vissa att veta, hade jag tagit med status hos alla tänkbara flygbolag/alliancer, hade jag fått större respekt då menar ni ?
3. Att pursern säger den är trasig och flygvärdinnorna står och pratar om att det pilotens toalett är märkligt - även för dom som jobbade i planet. Smitta ombord skriver någon, det är väl läge att säga det innan man går ombord ? Sen att vissa passagerare gick in utan att någon sa något tills piloten kom och såg riktigt arg ut och sa stopp.

obs! Tänk på att ni redan skrämt iväg många nya som just hittat hit, tyvärr. :(

Nån som ännu är intresserad bor jag i USA 60 % 40 % i vårt hus i Nice.

God eftermiddag från ett varmt LA,:D

A
 
Flyger KLM så ofta så är guld och SAS där jag också har guld.

men varför är det så intressant för vissa att veta, hade jag tagit med status hos alla tänkbara flygbolag/alliancer, hade jag fått större respekt då menar ni ?
Kul för din kollega att bli återbetald med 50%, en grym kompensation för att behöva gå max 25 meter längre när man behöver gå på toaletten! Verkar också som att KLM har betydligt kortare handläggningstid än SAS till exempel.

Gällande status och respekt, jag tror att om man i sitt initiala inlägg själv lyfter just sin status (lite DYKWIA) så får man nog förvänta sig några följdfrågor på just den biten. Precis som du frågar varför det är så intressant med din status så kan man ju faktiskt fråga varför du tog med det i första inlägget överhuvudtaget, var det för att få mer respekt?
 

Hachans

Medlem
2. Eftersom en del blev så intresserade om hur jag flyger så ligger American Express huvudkontor i USA där jag bor en stor del av året, och det blir en hel del inrikes och utrikes till Asien mm, det går inte en vecka mellan flygen, men varför är det så intressant för vissa att veta, hade jag tagit med status hos alla tänkbara flygbolag/alliancer, hade jag fått större respekt då menar ni ?
3. Att pursern säger den är trasig och flygvärdinnorna står och pratar om att det pilotens toalett är märkligt - även för dom som jobbade i planet. Smitta ombord skriver någon, det är väl läge att säga det innan man går ombord ? Sen att vissa passagerare gick in utan att någon sa något tills piloten kom och såg riktigt arg ut och sa stopp.

obs! Tänk på att ni redan skrämt iväg många nya som just hittat hit, tyvärr. :(

Nån som ännu är intresserad bor jag i USA 60 % 40 % i vårt hus i Nice

Lite konstruktiv kritik här.

Det är på tok för mycket information i ditt inlägg som inte har med ämnet att göra. Det är inte relevant var du bor, och vilken betydelse det har att Amex huvudkontor ligger i USA förstår jag faktiskt inte alls.

Och vad gäller din status så har det ingenting med ökad respekt att göra. Snarare ger det ett ganska dåligt intryck att ta upp det (DYKWIA är sällan välkommet och fungerar aldrig på detta forum). Du framhåller dig själv som att du förtjänar annorlunda för att du har ett guldkort. Detta blir dessutom en motsägelse till att du flyger mycket eftersom ett guldkort inte är högsta nivån i programmen du listar. Vilket du blev påmind om på ett rätt dåligt sätt iofs.

För att återgå till ämnet. Purser och övrig personal ombord är inte skyldiga dig någon förklaring öht. Det har tagits ett beslut att toaletten är stängd för passagerare. Det är det enda du behöver veta, resten är en bonus.
 

Bankiren

Medlem
Purser och övrig personal ombord är inte skyldiga dig någon förklaring öht. Det har tagits ett beslut att toaletten är stängd för passagerare. Det är det enda du behöver veta, resten är en bonus.

Givetvis ska personal förmedla nödvändig information - och hela personalstyrkan ska ju förmedla samma budskap. Det är ingenting annat än uselt att det kommer två olika versioner.

Vissa får gnälla hur mycket som helst på forumet, och sen hackar man direkt om det är någon annan som har mage att komma med kritik. Det är beklämmande att se! Ni skrämmer bort användare.
 

Hachans

Medlem
Givetvis ska personal förmedla nödvändig information - och hela personalstyrkan ska ju förmedla samma budskap. Det är ingenting annat än uselt att det kommer två olika versioner.

Vissa får gnälla hur mycket som helst på forumet, och sen hackar man direkt om det är någon annan som har mage att komma med kritik. Det är beklämmande att se! Ni skrämmer bort användare.

Ja, det är dumt att det kommer två versioner. Och visst ska personalen förmedla relevant nödvändig information.

I detta fallet var ”toaletten är stängd” den nödvändiga informationen. Anledningen etc är de inte skyldiga att berätta för dig. Du vet vad du behöver i det fallet.

Jag vet inte vem du syftar på i andra halvan av ditt inlägg. Men kan tipsa dig om att ignorera-funktionen på forumet fungerar alldeles utmärkt.
 

Flyg-Arn

Medlem
Givetvis ska personal förmedla nödvändig information - och hela personalstyrkan ska ju förmedla samma budskap. Det är ingenting annat än uselt att det kommer två olika versioner.

Vissa får gnälla hur mycket som helst på forumet, och sen hackar man direkt om det är någon annan som har mage att komma med kritik. Det är beklämmande att se! Ni skrämmer bort användare.

Det var det vi reagerade på. Samt att runt 8 pers sprang fram på den toaletten tills piloten kom ut, för övrig besättning brydde sig inte om att de gick dit. När det blir så mycket fel är det klart man undrar. Att sen 6 st verkar tro de är så otroligt kunniga, gör stämningen dålig, som Admin påpekade. Har de så ont av frågan, kan de scrolla vidare istället. Tack för din input:)
 
Toppen