Senaste nytt

Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

Hej!
Detta är mitt första inlägg på Businessclass...
tänkte höra mig för om någon har lite tips om bra hotell i Bangkok för 2 personer till ett prisvärt max pris runt 1200kr. Mycket gärna med en trevlig executive club.

Välkommen till Businessclass.se Jolibee!
Hilton har just nu thailandskampanj. Själv bokade jag in på Hilton Sukhumvit.

Hej såg precis denna tråd och det verkar som att ingen har nämnt St Regis Bangkok. Har bott där två gånger. Ligger väldigt centralt, fantastisk frukost och stora rum, vissa med utsikt över golf/hästbanan. Vet inte vad det kostar just nu men låg strax över USD 200 2013. Också ett av få SPG-hotell som är med i Amex FHR - fick fjärde natten gratis genom det programmet.

Som nämnts i en tidigare tråd så är nu siktet inställt på Bangkok. Har tidigare bott på Royal Orchid Sheraton, tyckte det var helt ok, gillade närheten till floden. Jag har börjat kolla på promos och tänkte också se här om någon har tips på bra erbjudanden för 5-stjärniga hotell.

• Gilla
Reactions: Gus
Om man har slagit ihop 2 trådar där den ena inte handlar om lyxhotell så borde rubriken ändras. Blir lite konstigt när man läser.

Har (av de som diskuteras) bott på Conrad, J W Marriott, Grand Hyatt Erewan. Av dessa var Conrad överlägset bäst. Trevligt rum, bra frukost, trevlig poolavdelning.

Sofitel So Bangkok är helt fantastiskt. Mycket fin utsikt över Lumphini Park och otroligt bra personal och attention to detail. Även Conrad och JW Marriott är av hög standard.

• Gilla
Reactions: Gus
Jag har bott på Conrad och Grand Hyatt Erawan. Personligen tycker jag Conrad har ett litet övertag vad gäller pris och lounge men Hyatt har ett klart bättre läge med gångavstånd till BTS och köpcentrum.

Toppen