Senaste nytt

Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

Ska bo 2 nätter i Bangkok i Februari. Funderar på att välja Hilton Sukhumvit eller W Hotel. Priset är ungefär det samma för billigaste rummet (free cancelation). Skillnaden blir att på Hilton är jag Gold och får frukosten och kanske en uppgradering. Åsikter?
Jag har även tittat på andra förslag i tråden men fastnat för de två. Det som ev skulle få mig att överväga ngt annat är om ngn kan motivera m avseende på läget (oroligheter eller avstånd p g a den korta vistelsen).

Ska bo 2 nätter i Bangkok i Februari. Funderar på att välja Hilton Sukhumvit eller W Hotel. Priset är ungefär det samma för billigaste rummet (free cancelation). Skillnaden blir att på Hilton är jag Gold och får frukosten och kanske en uppgradering. Åsikter?
Jag har även tittat på andra förslag i tråden men fastnat för de två. Det som ev skulle få mig att överväga ngt annat är om ngn kan motivera m avseende på läget (oroligheter eller avstånd p g a den korta vistelsen).

W hotell är riverside men ändå inte, ligger helt enkelt för långt ifrån floden så man har ingen "utsikt" etc.
Hotellet är fräscht (det är ju nytt) fina men små rum, bra service, bra frukost. Dock känns hotellet lite litet/instängt - inget bra poolhäng etc.

Har bara bott på Hilton Millenium så jag kan inte svara på hur hilton Sukhumvit är ...

Jag har bott på Hilton Sukhumit och jag kan rekommendera det till 100% .Har inte bott på W. Loungen är en av dom bästa jag har upplevt på Hilton. Vi körde på poäng där och blev uppgraderade till Excecutive floor. Jag skrev en liten recension där. http://www.businessclass.se/recensioner/en-av-mina-basta-hiltonupplevelser/

Jag har bott på Hilton Sukhumit och jag kan rekommendera det till 100% .Har inte bott på W. Loungen är en av dom bästa jag har upplevt på Hilton. Vi körde på poäng där och blev uppgraderade till Excecutive floor. Jag skrev en liten recension där. http://www.businessclass.se/recensioner/en-av-mina-basta-hiltonupplevelser/

Tack för imput!

Givetvis har jag gjort hemläxan o läst din recension innan jag postade frågan. Hittade dock ingen recension på W. Har bokat in mig på Hilton Sukhumit, eftersom det verkade vara ett säkert kort, men ville dubbelkolla mer er. Bodde ju på W i Barcelona och där kändes det synd att lämna rummet nästan. ;)

Hallå!
Ni har missat ett Superbt hotell.. Grand Hyatt Erewan. Ligger mitt emot intercontinental precis där de 2 Skytrains möter varandra. Perfekt utgångsläge för shopping och nöjen. Superbra hotell som utmärker sig med verkligt personlig service samt en av Bangkoks bästa pooler.

Jag har precis bokat in mig och mina säljchefer före 5 dagars budgetmöte i BKK på Crown Plaza i Bangkok, bra dåligt? Toppen eller skräp?
Någon som känner till någon riktigt bra restaurang i närheten av hotellet?

Jag har precis bokat in mig och mina säljchefer före 5 dagars budgetmöte i BKK på Crown Plaza i Bangkok, bra dåligt? Toppen eller skräp?
Någon som känner till någon riktigt bra restaurang i närheten av hotellet?

Ett bra hotell i hårdvara (ej upplevt den mjuka produktne) och tvivlar itn epå att det är av hög klass. Lyx är det dock inte.

Vad gäller restaurang så har du 100-tals inom några kvalitet precis vid Silom. Beror på vilket cuisine ni är ute efter.

Hej!
Detta är mitt första inlägg på Businessclass...
tänkte höra mig för om någon har lite tips om bra hotell i Bangkok för 2 personer till ett prisvärt max pris runt 1200kr. Mycket gärna med en trevlig executive club.

Toppen