Senaste nytt

Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

Återupplivar tråden.

Funderar på Pullman Hotel G i Bangkok över 4 nätter, utöver redan bokade Conrad. Nån som har first hand experience om hotellet och vad att förvänta som Platinum? Lounge, uppgradering, frukost mm?

Bott på både Sofitel sukhumvit och SO och visst lockar de men är i min mening lite över prissatta jämfört med den generella prisnivån i staden, samt att de ligger lite off för mig.

Annan uppstickare känns Vie hotel Bangkok Mcgallery som med 3 siffriga priser natten för en svit, dock ingen lounge.

Bodde på Pullman Hotel G i Augusti förra året för att testa något nytt. Var ett misstag, rätt slitet hotel med ett tråkigt poolområde och loungen var inget speciellt heller. Bokade ett G deluxe rum och blev uppgraderad till nästa nivå med lounge access som platinum. Ångrade att jag svek min Bangkok favorit Novotel Ploenchit med sin underbara personal och lounge på högsta våningen. Skulle nog kunna tänka mig att testa VIE nästa gång som många här på BC hyllar om man kan överleva utan loungen :)

Jag gjorde en resa i F i Asien förra månaden och bodde en natt på VIE Gallery i Bangkok. Det var en fantastisk upplevelse och jag rekommenderar starkt hotellet. Jag reste ensam och bokade in suite på 81 kvm på våning 20. Kostade 1100 svenska riksdaler. Rummet var inget annat än magnifikt och service på hotellet ännu bättre. Vid ankomst kastade sig staff på mig och jag fick direkt sätta mig ned i baren/loungen som var mycket trevlig. Inom 30 sekunder fick jag en complimentary drink samt lösenord till wifi medan man checkade in mig.

Jag njöt av champagne samt tog ett glas vitt vin samtidigt som jag kollade lite email och pratade med Julie som var den som tog hand om mig. Efter en stund blev jag guidad till rummet av Julie och hon var hjälpsam på alla sätt. Rummet hade grym utsikt och var helt fantastiskt. På våning 10 finns pool samt gym. Körde ett tidigt morgonpass i gymmet nästa dag och det var av bra klass. Pool var ca 10 meter lång med magisk utsikt. Det finns även en bar vid poolen.

Det finns två restauranger vid hotellet. Eftersom jag älskar sushi blev det YTSB vilket ligger i en separat byggnad 10 meter från hotellet. Ett av de bästa japanska ställen jag besökt. Jag var i stort sett ensam i restaurangen och hade det väldigt bra. Det finns även en italiensk restaurang på våning 11. Provade inte denna men enligt andra gästar jag pratade med var den helt ok.

Frukosten var av extremt hög klass och även den på våning 11 med fantastiskt utsikt. Finns i stort sett allt man vill ha inklusive custom made egg/omelett etc. Hotellet har en egen tuktuk för transport till valfri plats. Detta var helt klart ett av de bästa hotell jag bott på. Servicen var otroligt bra och rummen av hög kvalitet. Till hösten kör jag en resa i F med kidsen och då ska vi bo på samma hotell.

Om du vill har lite bilder på lounge/restaurant/frukost/rum kan det ordnas.

Återupplivar tråden.

Funderar på Pullman Hotel G i Bangkok över 4 nätter, utöver redan bokade Conrad. Nån som har first hand experience om hotellet och vad att förvänta som Platinum? Lounge, uppgradering, frukost mm?

Bott på både Sofitel sukhumvit och SO och visst lockar de men är i min mening lite över prissatta jämfört med den generella prisnivån i staden, samt att de ligger lite off för mig.

Annan uppstickare känns Vie hotel Bangkok Mcgallery som med 3 siffriga priser natten för en svit, dock ingen lounge.

Pullman G är fd Sofitel, (bodde även där på Sofitel tiden)
mycket trevligare stämning än Sofitel SO.
Pullman G är snäppet under lyxhotel.
Som Platinium, boka exekutiv room och Du blir troligen uppgraderad
till svit. Rummen/badrum fräscha men inte upp to date.
Exekutiv loungen, frukost, afternoon tea, drinkar/tilltugg är bra.
Resturangen Mistral på 37e med utsikt över hela Bangkok är toppen.
Mycket trevligare än Lebua.
Pullman G är prisvärt. Jag bor alltid där vid Bangkokvistelse,
jag är Platinium och blir alltid mycket väl bemött på Pullman G.

Hej! Ny och nyfiken här på forumet.
Vi ska snart åka till Bangkok och är just nu på jakt efter ett häftigt och fräscht hotell. Är Lebua at state tower värd en övernattning eller endast ett besök av baren på taket? Har någon erfarenhet av Metropolitan by COMO?

Vi bodde förra vintern några dagar på Lebua - Tower Club på de översta våningarna. Naturligtvis ett på många sätt fantastiskt hotell och rooftop baren måste man besöka, vilket man kan göra utan att bo på hotellet. Dock lite turistfälla och mycket folk.

Har bokat en ny resa till vintern och då blir det ett annat hotell. Så lite besvikna blev vi......

Om du söker på forumet så finns massor av tips, lycka till!

Jag bodde på Lebua för runt ett år sedan och upplevde då rummen som väldigt gamla och slitna.
Metropolitan är fräscht och avskalat. Bredvid det ligger sofitel So och min favorit Sukhotai.

Finns otroligt mycket bra hotell i Bangkok så bara att leta på.

Hej! Ny och nyfiken här på forumet.
Vi ska snart åka till Bangkok och är just nu på jakt efter ett häftigt och fräscht hotell. Är Lebua at state tower värd en övernattning eller endast ett besök av baren på taket? Har någon erfarenhet av Metropolitan by COMO?
Kolla in Centara Grand i central world vid Siam square om du är ute efter toppklass hotell med takbaren Red Sky som utklassar Lebua i alla kategorier!

Vilket av dessa hotell har bäst pool vilket inkluderar att det är mycket sol och lite skugga. Många pooler skuggas av husen runt omkring.

Vad är en bra pool? Jag tycker generellt att poolerna vid lyxhotellen i Bangkok är ganska bra då de är relativt folktomma. Sen kanske jag alltid har haft tur med lite folk.

Mardrömmen var när min fru hade bokat in oss på Grand Centre Point Terminal 21 för ca 3-4 år sedan. Hotellet var otroligt fräsht men när jag var vid poolen och försökte beställa in en drink fick jag som svar att det var ett alkoholfritt hotell! Dock okay att köpa med sig öl etc till poolen utefrån.

Vad är en bra pool? Jag tycker generellt att poolerna vid lyxhotellen i
Försökte definiera vad jag tycker är en bra pool dvs att det är sol och inte skuggas av hus runt om. Men även det du nämner att det inte är proppfullt är ett plus. Föredrar om den är så pass lång så man kan simma längder i den. Det kan räcka med 20 meter för att funka.

Toppen