Senaste nytt

Prisvärda hotell i Hong Kong

henrik l

Medlem
Ett bra alernativ om man föredrar utsikt över hamnen, Ritz Carlton och Kowloon är IBIS SheungWan, Ca HKD 1500 med utsikt från våning 27-32 "harbourwiev"

Håller med, bodde där 2+2 nätter i somras, men 1500 HKD käns lite i överkant, men hotellpriser i HK är ju lite lätt volatila. I mitt fall står min säng under närmare 10% av åtets tid på Marriott Courtyard i Sai Wan. Med lite flyt och möjligheter att utnyttja governmental rate kan man komma undan med 1200-1300 HKD per natt där + en schyst utsikt över Victoria Harbour, guldkort underlättar:)
 

bossefin

Medlem
Har bott på Eaton (Nathan road i Kowloon) och Conrad. Lirar i lite olika divisioner. Eaton var helt ok. Fräscha rum men inte stora. Läget är ju en bit upp på Kowloon-sidan men det är nedförsbacke till vattnet. T-banan är ju annars effektiv. Ligger precis vid Temple street night market med massa prisvärda och bra (nästan alla) matställen. Eatons frukostbuffe riktigt bra. Conrad är ett Conrad. Riktigt bra service och utsikten från rummen är toppklass.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Om det är första gången du besöker Hong Kong rekommenderar jag att du bor på Hong Kong ön om fokus är mat och dryck är huvudspåret. Jag kan rekommendera hotellet 99 Bonham ca 1800 kr/natt. Ett mycket bra hotell med fantastiskt fin utsikt, tunnelbana runt hörnet, nära många bra matställen, nära Soho och nära HK central station. Allt detta till ett mycket rimligt pris.
En fin kväll är det inga som helst problem att gå hem efter en sen och eventuellt blöt kväll i Lan Kwai Fong.
 

Rctapper

Medlem
Bodde på Holiday Inn Express Mongkok förra veckan med familjen i ett dubbelrum för ca 1000kr/natten. Hotellet är ca 1 år gammalt och är fräscht.
Frukosten var dock inte mycket att hänga i granen fast det är nära till både Ladies och Temple Street Markets.
 

johisco

Medlem
Kan rekommendera IC Grand Stanford, bra hotell och ligger ok. Såg på kortfakturan nu att totalen för oss blev 2200 SEK/natt inkl frulle vilket får anses billigt.

Hade vi fått göra om det hade vi dock bokat på ön.
 
Ett tips om du har tid över på flygplatsen så finns det en fin biograf med stor Imax 3d en trappa upp i terminal 2. Jag passade på att se Star Wars där. Sista natten bodde jag på Regal Airport. Helt OK, men det går rätt fort att åka ut från stan så det är kanske lite over kill att bo där för kl 9:10 flighten till Stockholm.
 

nrdbck

Medlem
Finns det någon på BC som har bott på Mira Hotel, har fått en rekommendation från en kund om detta hotell. Hyfsade priser när jag skall bo där i början av mars.

Nu har ni kanske redan bokat? Bodde på The Mira för ett par år sedan, en av mina bättre hotellvistelser, riktigt bra service och fantastisk frukost på rummet med bland annat glutenfria nybakta muffins. Bra läge och riktigt bra wifi etc. Ska själv till Hongkong nästa vecka och bokade systerhotellet det nya Mira Moon. Ser riktigt trevligt ut på bilderna.
 
Toppen