Senaste nytt

Prisvärda hotell i Hong Kong

lephantome

Medlem
Bodde på två hotell på HK Island som var bra. Cosmopolitan som hade nyrenoverade rum, vi hade någon sorts svit som var rymlig. Läget är utmärkt, nära Times Square. Indigo som någon annan nämnt i den här tråden, designhotell med spektakulär takpool och trevlig bar högst upp.
 

jumbooze

Medlem
Tyckte det var samma priser som via hotels.com, inga 50% vad jag kunde se.
Du måste se till att det finns tillgänglighet för rean så att det står Double 11 Sale, nedan är IC Grand Stanford ca 500HKD billigare
Screen Shot 2015-11-10 at 13.02.23.png
 

jumbooze

Medlem
Ikke særlig billig IMO. Har booket gjennom hotels.com ett fullt avbookingbart hotellrom til under "double 11"-prisen :)
Det är dock en liten skillnad om man är IC Ambassador då man kan få en Upgrade till bättre view och poäng, och just nu finns accelerate campaign ihop med hong kong special som ger 2000p extra plus vad du får för en natt/stay i din accelerate campaign, men det är helt klart individuellt...
Om du har ett rum via hotels.com som är fullt avbokningsbart så skulle jag rekommendera att du kollar Best rate Guarantee och se om du inte kan få en gratis natt via IHG.
 

JP-

Medlem
En sista minutare att boka fyra nätter hotell i HK.
Några tips? Hade väl tänkt en budget (5-7.5k) på denna resa till boendet.
 

Naga

Medlem
Jag sitter nu med kvällsdrink och tilltugg i exekutiv loungen på Novotel Century Wanchai,
Får betecknas som prisvärt HKD 1600 i exekutiv.
Ett bra alernativ om man föredrar utsikt över hamnen, Ritz Carlton och Kowloon är IBIS SheungWan, Ca HKD 1500 med utsikt från våning 27-32 "harbourwiev"
Jag är Accor Platinium,
 
Toppen