Senaste nytt

Prisvärda hotell i Hong Kong

Temple street night market, eller Ladies market i Mong Kok, är ett tips. Finns inga varuhus hus dräller av kända varumärken av tveksamt ursprung likt Peking. Men å andra sidan är kopiorna nästan billigare i HK än om man åker över till LuWo i Shenzhen, där jag iofs tror att utbudet är större.

Misstänkte nästan att det inte fanns något liknande Silk market då jag vid tidigare besök i HK inte hittat något. Det blir nog ett besök på Temple street så kan vi dinera där samtidigt. Tack ändå för tipsen henrik l

Måste även tipsa om YMCA OF HONG KONG ("The Salisbury"). YMCA ringer inte Businessclass.se klass direkt ;), men detta hotell är fräscht, ligger kanon (vägg i vägg med Sheraton och Peninsula) och är riktigt prisvärt för att vara Hong Kong. Så är man inte ute efter lyx, utan ett helt OK hotell med kanon läge så rek. jag YMCA ("The Salisbury")

Länk: The Salisbury YMCA Hong Kong hotel

Har även bott på Sheraton precis bredvid YMCA och det var bra. Har schyssta bubbelpooler på taket med nice utsikt över HK samt en bar där man kan sitta o titta på ljusspelet med tillhörande musik.

Andra natten av tre på Harbour Grand, Hong Kong. Bjuder på några bilder innan frukost.

Pampig lobby
159.jpg

160.jpg

Club Grand Deluxe HV Room med strålande utsikt över Victoria Harbour

161.jpg

162.jpg

163.jpg

165.jpg

Frukost i Harbour Club Lounge

166.jpg

167.jpg

Jag kan rekommendera Renaissance Harbour View Hotel i Wanchai, Hong Kong. Jag bodde i en suite på 42:a våningen med fantastiskt harbour view med Kowloon på andra sidan när jag var där för några dagar sedan. Loungen låg på 40:e och 41:a våningen, med bra mat, service och drycker. De kommer att stänga loungen och 42:a våningsplanet från maj under ca 1 år för renoveringsarbete. Dessa våningsplan blir nog riktigt fräscha och bra därefter.

OT men synd att Marriott inte har något hotell på Kowloonsidan (skall iofs öppna ett Courtyard men det är nånstans uppe i New Territories tror jag). Det Renaissance som låg i TST hade ju kanonläge.

Jag står i valet och kvalet med att välja Ritz Carlton eller Mandarin Oriental Landmark... men du menar alltså jag skall välja The Ritz?

Sitter och kikar lite på hotell i Hong Kong inför en kommande resa, och man kan nog lätt konstatera att det är en av de dyrare hotellstäderna i Asien. Kom dock över ett ganska hyfsat pris på Courtyard By Marriott. 1000kr per natt, som man även bör kunna få ner till 750kr genom en BRG.

Jag vet att detta hotell är henrik l:s "home away from home", vilket bör antyda att hotellet håller en hyfsad standard. Dock undrar jag mest kring hotellets läge, samt kollektivtrafikförbindelser. Av att döma från de recensioner jag har läst så tycks närområdet inte vara det trevligaste.

Last edited:
Toppen