Senaste nytt

Prisvärda hotell i Hong Kong

Va synd. Vet du eller någon annan när Hong Kong guiden kommer?
Vi går igenom stad för stad i långsam takt, det tar åtskilliga timmar för Erik att skriva varje guide. Inget skrivet om Hong Kong än.

Jag kommer att vara på HKGs flygplats på vårkanten och har tillgång till olika *A business class lounger (Silver Kris loungen, Royal Orchid loungen, United Club loungen samt Dragon Air loungen) på min resa därifrån. Vad har ni för erfarenhet av dessa olika lounger och vilken skulle ni rekommendera att jag väljer!
Posta gärna frågan i en separat tråd så vi kan hålla denna tråd om hotell.

Harbour Grand, Hong Kong Island. Ett, i mitt tycke underskattat lyxhotell och samtidigt prisvärt jämfört med andra hotell i HKI med motsvarande standard och utsikt: Hong Kong Luxury Hotel - 5 Star Hotel HK - Harbour Grand Hong Kong , ligger vid North Point/Causeway Bay.

Från $195 USD te.x 11/27/2012 - 11/28/2012, har för mig alla rum är Harbour view. Viewing deck:
Visa bifogad bild 10882

Stort tack för tipset. Har bokat tre nätter den här veckan på Harbour Grand i ett Club-rum. Ska bli riktigt kul, första besöket i Hong Kong för mig.

Hong Kong är en i mitt tycke en helt fantastisk stad. Jag har varit där ett 20 tal gånger och njuter varje gång. Behöver du tips så bara säg till så hjälper jag dig.

Hong Kong är en i mitt tycke en helt fantastisk stad. Jag har varit där ett 20 tal gånger och njuter varje gång. Behöver du tips så bara säg till så hjälper jag dig.

Tror banne mig inte att jag stött på någon som inte gillar HK, eller så har jag bara inte lyssnar på det örat.
Gör mig ännu mer övertygad om att jag måste styra upp en resa dit snarast. Kruxet är bara att jag inte vill åka så långt bara för en stad. Måste se till att kombinera resan med något annat resmål också, frågan är bara vad.

Stannade i Hong Kong tre dagar på väg hem från sol, bad och dykresa på Bali. Perfekt att avsluta semestern med shopping. Har gjort liknande kombinationsresor de senaste fem åren.

Tror banne mig inte att jag stött på någon som inte gillar HK, eller så har jag bara inte lyssnar på det örat.
Gör mig ännu mer övertygad om att jag måste styra upp en resa dit snarast. Kruxet är bara att jag inte vill åka så långt bara för en stad. Måste se till att kombinera resan med något annat resmål också, frågan är bara vad.

Om du flyger till Bangkok före 7 april eller efter oktober, kan du använda den här dealen (dock i Economy).

http://www.businessclass.se/deals/8...hong-kong-t-r-sas-8-000-sek-inkl-skatter.html

Du kan ta stopover i Bangkok/Shanghai/Beijing/Köpenhamn beroende på din routing,

Jag skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få tips på vart jag skulle kunna köpa en liten trolley väska samt Michael Kors kopia väska i närheten av Nathan Road. Vi kommer att bo nästan längst ner på nämnda gata. Typ om det finns något liknande Silk market i Beijing

Jag skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få tips på vart jag skulle kunna köpa en liten trolley väska samt Michael Kors kopia väska i närheten av Nathan Road. Vi kommer att bo nästan längst ner på nämnda gata. Typ om det finns något liknande Silk market i Beijing

Temple street night market, eller Ladies market i Mong Kok, är ett tips. Finns inga varuhus hus dräller av kända varumärken av tveksamt ursprung likt Peking. Men å andra sidan är kopiorna nästan billigare i HK än om man åker över till LuWo i Shenzhen, där jag iofs tror att utbudet är större.

Toppen