Senaste nytt

Prisvärda hotell i Hong Kong

Geson

Ny medlem
Dom har en stor outlet shopping mall i Tung Chung (där man tar linbanan till Big Buddha). För mig som inte gillar lyxmärkes-shopping, tycker jag det är enda vettiga shoppingstället i Hongkong.
Du skall nog inte förvänta Dig så mycket av det s k "shopping-outlet" vid MTR stationen före flygplatsen. Relativt litet och dyrt (om man jämför med ex. outlets i USA) och mycket "gamla/udda" varor!
 

Maja

Medlem
Du skall nog inte förvänta Dig så mycket av det s k "shopping-outlet" vid MTR stationen före flygplatsen. Relativt litet och dyrt (om man jämför med ex. outlets i USA) och mycket "gamla/udda" varor!
Aha, då blir det bara ett besök där om vi har tid över att "slå ihjäl" med andra ord.

Lär troligen hinna med någon outlet i USA nästa sommar med tanke på den tänkta roadtripen med utgång i San Francisco.

Några andra bra tips gällande HK? Har som sagt var aldrig varit där utan spontanköpte en biljett under SAS rea... :p
 

henrik l

Medlem
Andra tips på saker som dina barn uppskattade när ni var där?

Ocean Park är ett givet besöksmål. Sa till mina att Ocean Park är mycket roligare än Disneyland, så slapp jag åka dit:p Nu misstänker jag att det inte är något strandväder i februari, men det vet nog t ex @RobRoy mera om. Sedan kan man alltid åka upp i ICC och ta en glass (drink till föräldrarna), men mins jag rätt ska man nog vara där före 6-7 om man har barn med sig.

Sedan kan man även ta bussen från Central till Stanley på sydsidan av HK-Island, tror det är 6a, den som går över berget, så får man på väldigt kort sträcka uppleva kontrasterna med HK, från skyskrapor till närapå djungel.
 

Maja

Medlem
Ocean Park är ett givet besöksmål. Sa till mina att Ocean Park är mycket roligare än Disneyland, så slapp jag åka dit:p Nu misstänker jag att det inte är något strandväder i februari, men det vet nog t ex @RobRoy mera om. Sedan kan man alltid åka upp i ICC och ta en glass (drink till föräldrarna), men mins jag rätt ska man nog vara där före 6-7 om man har barn med sig.
ICC har jag med på listan och Disneyland kommer inte gå att förhandla bort. Men Ocean Park, vad är det som är så bra med denna park?

Strandhäng verkar inte aktuellt i februari vad jag har förstått. Får roa oss med annat (vilket inte verkar vara några problem!)
 

henrik l

Medlem
Men Ocean Park, vad är det som är så bra med denna park?

Kan väl säga att det är en kombination av Universeum och Liseberg, där akvariedelen är större, men nöjesparken lite mindre. Kommer 6-åringen att få reda på dess existens lär han/hon bli sur om ni inte går dit. Dessutom har dom livs levande jättepandor. Ni spenderar lätt en dag där, om ni vill:D. Ni ska nog gå dit en dag på veckan om ni inte vill trängas med alla helglediga.
 

Maja

Medlem
Kan väl säga att det är en kombination av Universeum och Liseberg, där akvariedelen är större, men nöjesparken lite mindre. Kommer 6-åringen att få reda på dess existens lär han/hon bli sur om ni inte går dit. Dessutom har dom livs levande jättepandor. Ni spenderar lätt en dag där, om ni vill:D. Ni ska nog gå dit en dag på veckan om ni inte vill trängas med alla helglediga.
Nämde pandor och det räckte!

Ingen av oss är så sugna på att åka olika snurrande saker, men djurdelen av parken kanske räcker till så det räcker och blir över? :)
 

henrik l

Medlem
Nämde pandor och det räckte!

Ingen av oss är så sugna på att åka olika snurrande saker, men djurdelen av parken kanske räcker till så det räcker och blir över? :)

Parken består av två delar, "djurdelen" och åkattraktioner och man tar sig med ett litet tåg, eller linbana mellan de olika delarna. Har man väl betalat inträde är det fritt fram att åka vad man vill. Så ta er upp till åkattraktionerna, knalla runt, njut av utsikten och se om det finns ngt kul att åka.
 

Crille81

Medlem
När man söker på hotell i Hong Kong, ska man rikta in sig på "Centrum" på sökningarna då eller det är andra områden man ska hålla sig i om man är ute efter lite shopping och god mat?

Någon som et något stort och bra köpcentrum i Hong Kong?
 

AABack2ARN

Medlem
Hela Hong Kong är ett stort och bra köpcentrum ;)

På Kowloon-sidan är Harbour City en bra mall och på Hong Kong Island finns Causeway Bay och massor med fler ställen.

Men charmen är att gå runt i stan och hitta alla dessa konstiga affärer.
 

Crille81

Medlem
Hela Hong Kong är ett stort och bra köpcentrum ;)

På Kowloon-sidan är Harbour City en bra mall och på Hong Kong Island finns Causeway Bay och massor med fler ställen.

Men charmen är att gå runt i stan och hitta alla dessa konstiga affärer.

Vilken sida anses vara den "bästa" att bo på som turist då?
 
Toppen