Senaste nytt

Priority Pass via Amex Platinum, fri gäst?

Om Du hinner kanske Du kan få Din pappas extra-kort i Ditt namn...

Tyvärr hinner jag inte detta....

Jovisst. Somliga tycker även att det är OK att snatta på ICA...

Absolut, men jag jämför det väl kanske snarare med att köra för lite fort, klart olagligt men knappast ett allvarligt brott vid något enstaka tillfälle...

Som jag sa i första inlägget:
"...rätt eller fel kan diskuteras vid annat tillfälle"

Jag hade också kunnat välja att inte nämna att det inte var mitt kort så att säga...

/Jocce

Som jag sa i första inlägget:
"...rätt eller fel kan diskuteras vid annat tillfälle"
Jag hade också kunnat välja att inte nämna att det inte var mitt kort så att säga...
/Jocce

Jag tror bara agehall ville poängtera att du riskerar att kortet klipps och att din far kan "råka illa ut" om du blir påkommen, inget annat... :)

Jag tror bara agehall ville poängtera att du riskerar att kortet klipps och att din far kan "råka illa ut" om du blir påkommen, inget annat... :)

Mycket möjligt, men som jag sa, ärr medveten om övertrampet och likaså min far...

I övrigt tvivlar jag på att de klipper kortet framför ögonen på mig, om det råkar stå fel förnamn på det...
I teorin kan jag ha tagit fel kort och råkat få med min fars av misstag istället för mitt eget...

/Jocce

Jag har nog aldrig varit med om att någon faktiskt kollat namnet på mitt PP. De brukar dra det i läsaren (så att Amex faktureras för besöket gissar jag), och ibland slänger de ett öga på boardingkortet. Aldrig sett att de gjort någon jämförelse mellan dem.

En kompis som skulle spendera en massa timmar på nån flygplats lånade mitt kort. Blev nekad då de jämförde med boarding passet.
Tror det var i Helsingfors eller Singapore, kommer inte ihåg.
Men de klippte det inte utan han bara sa att han tagit fel kort.
Antagligen så fattade de väl detta men men.

Bumpar denna, vad händer om man är 6pers, 2st PP kort genom Amex så vi har alltså gratis tillgång 4pers. Men kan man betala inträde för de sista 2? Antar att reglerna är olika på olika lounger men det är nog egentligen bara Landvetter loungen som det gäller denna gång, är inte så långa mellanlandningar annars.

Nej, egentligen är det samma regler överallt.

När Ditt PP hanteras av lounge-personalen så står det hur många som är "loungeusers" och i det här fallet kommer det att stå "3" på respektive korts kvitto.

På Din Amex-faktura kommer endast en entré vara debiterad. Observera att Du ska inte betala på annat sätt i loungen.

Ovanstående förutsätter självklart att lounge-personalen hanterar allt enligt PP:s regelverk - som finns på PP-hemsidan.

Tack för snabbt svar! Jag var bara lite orolig att bara 4 pers fick komma in och man inte fick ta med sig ytterligare någon gäst.

Kompletterar med detta utdrag ur villkoren:

8. What is your policy for taking guests into a lounge?
You can invite friends or guests to join you in a lounge. Most lounges will allow any number of guests but where there are limits, details are shown in the Lounge Directory and via the lounge search functionality on the website. Guests are charged at the prevailing rate of £15/€24/US$27 each. When you enter the lounge you will receive a voucher which you must check before signing. This will note if any guests are with you at the time and it is your responsibility to ensure this is correct. The lounge visit fee will be charged directly to your nominated payment card.

Nej, egentligen är det samma regler överallt.
När Ditt PP hanteras av lounge-personalen så står det hur många som är "loungeusers" och i det här fallet kommer det att stå "3" på respektive korts kvitto.
På Din Amex-faktura kommer endast en entré vara debiterad. Observera att Du ska inte betala på annat sätt i loungen.
Ovanstående förutsätter självklart att lounge-personalen hanterar allt enligt PP:s regelverk - som finns på PP-hemsidan.

Framgår det verkligen för personalen hur många du kan ta in? Jag har ibland fått uppfattningen att de inte riktigt har någon aning, men om du tar in fler än du får så kommer det ju lösas via PP och Amex och du får en debitering på kortet.

Toppen