Senaste nytt

Priority Pass via Amex Platinum, fri gäst?

Brandten

Medlem
Jag sa upp litt Amex Platinum och PP skulle inaktiveras direkt. Har dock använt det ett flertal gånger efter detta utan att bli debiterad.

Har gästat vänner på samma flyg men också som skulle flyga med annat bolag.
 

Joakim

Medlem
Försökte gästa en kollega till Aurora (T2 ARN), men det blev tvärstopp eftersom han inte flög med samma flight!? Har inte varit med om detta förut. Någon som vet om det var korrekt hanterat av damen bakom disken?
Just på Aurora ARN T2 känns som att dom är lite tetigare än andra. Det var här jag inte fick komma in pga att min flight avgick (från T4) om mer än 3 tim, trots att jag påpekade att regeln gällde max 3 tim och jag bara skulle göra ett kort stopp o vidare till T5.

Det där om samma flight/terminal vid gästning har jag aldrig hört talas om.
 

Mangostan

Medlem
Hmm. Ok. Nån som vet vad som står skrivet i villkoren?
"Ditt medlemskap hos Priority Pass gäller så länge du är Platinum-medlem hos American Express." Saxat från ansökningsblanketten på Amex hemsida. För övrigt så förstår jag inte mig på folk som ens försöker att använda PP trots att Platinumkortet är uppsagt. Borde vara självklart att man inte har förmånen kvar om kortet är uppsagt. Även om det funkar i praktiken så är det risk att dylika missbruk av villkoren slår tillbaka mot oss som fortfarande betalar för kortet, genom framtida försämringar.
 
"Ditt medlemskap hos Priority Pass gäller så länge du är Platinum-medlem hos American Express." Saxat från ansökningsblanketten på Amex hemsida. För övrigt så förstår jag inte mig på folk som ens försöker att använda PP trots att Platinumkortet är uppsagt. Borde vara självklart att man inte har förmånen kvar om kortet är uppsagt. Även om det funkar i praktiken så är det risk att dylika missbruk av villkoren slår tillbaka mot oss som fortfarande betalar för kortet, genom framtida försämringar.
Jag hade varit orolig för att Amex fakturerar (den egentligen orimligt höga) kostnaden för besöken om några månader...
 
Toppen