Senaste nytt

Priority Club frågor och tips

Är lite från hotell till hotell hur de ser på det. Efter vad man läser så är det lite sämre med uppgraderingarna i USA jämfört med Europa och Asien.

Som PC Plat skall du bli uppgraderad en kategori. Fråga vid check-in om vilket rum ni fått. Är det samma som ni bokade kan du påpeka att du är Platinum och bör få en kategori upgrade. Stå på dig.

Förra månaden i Chicago på IC Mag Mile fick jag en svit som RA. Dock var den inte bra. Klagade snällt och fick en ny klart mycket trevligare svit dagen efter. Mao. säger man till och är trevlig brukar det lösa sig.

Mina erfarenheter är snarare att man är bättre på uppgradering samt förmåner för elites jämfört med Europa, men då har jag mest på bott på IC.

Jag undrar om man har någon nytta överhuvudtaget av ett IC Ambassador på ett CP hotell. Jag blev nämligen Ambassador nyligen men problemet är att jag bara är guld på Priority Club då det fattas ca 10 000 poäng till Platinum och vi ska snart bo 4 nätter på ett CP. Ska jag spela dum och ta fram Ambassadokortet eller är vi rökta på uppgraderingen?

Ja, det blir något billigare. Men samtidigt blir jag platinum om jag köper poängen rakt av. Har man någon nytta av det?

Förrutom eventuella uppgraderinger osv. är det vissa promo koder som bara funkar om man är minst guld.
Har du inte bott på något IHG hotell på länge som du säger bör du få ihop runt 10k poäng på en enda (betald) natt.

Är lite från hotell till hotell hur de ser på det. Efter vad man läser så är det lite sämre med uppgraderingarna i USA jämfört med Europa och Asien.

Det är ju precis tvärtom, uppgraderingar och andra förmånder är bättre i USA och Asien, i USA brukar man ofta få gratis frukost.
Däremot finns det ju gott om sunkiga HI och CP i USA.

Det kommer att bli mycket svårare att få status nästa år

Beginning January 1, 2013, for purposes of determining Elite Status, Priority Club points are classified as either Elite Qualifying Points or Non-Elite Qualifying Points

1.Points for Elite Status – For purposes of determining Elite Status, Priority Club points are classified as either Elite Qualifying Points or Non-Elite Qualifying Points. Base points earned from Qualifying Rates paid for hotel stays, points collected from partner transactions, PCR Bonus Points Packages and Meeting Rewards are considered Elite Qualifying Points and counted towards membership elite status. A Qualifying Rate includes the following: non-discounted rate, standard corporate rate, worldwide sales negotiated rate, national/regional/local government rate and specified leisure rates as confirmed by the IHG HOLIDEX® Plus reservation system. All other point earning transactions, including promotional points, points vouchers, points purchase, points transfers, and points deposits, will be considered Non-Elite Qualifying Points and will not be counted towards elite status.

member-terms | Priority Club Rewards

Förmånerna kommer uppenbarligen också att förbättras, men den här sidan nämner bara vad som gäller i Kina Benefits Upgrade for Members | Priority Club Rewards

Tack för info. Frågan är om man ska vara förvånad. Guld är ju löjligt lätt att få, jag drog in det på en natt, efter att ha utnyttjat diverse koder, plus att jag fick en del promo-poäng i januari. Fördelen med detta är väl att statusen kan börja bli värd något.

Toppen