Senaste nytt

Priority Club frågor och tips

Concorde

Founding Member
Använda denna tråd för tips, frågor och allt som rör Priority Club. (Intercontinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, Indigo, Staybridge & Candlewood Suites)



Jag börjar:
Är PC Gold samma sak som Intercontinental Ambassador? Gick med i Prority Club innan resan till UAE och blev Gold på 7 nätter. Motsvarar detta AMB på IC?
 
Last edited:

agehall

Medlem
Ambassador måste man betala för. $200/år kostar det. Jag vet tyvärr eftersom jag blev ofrivillig medlem där i helgen när jag bokade ett rum på Intercontinental. Ett par telefonsamtal senare så är problemet löst och jag slipper betala, men ändå.

Bodde jag mer på deras hotell skulle jag nog överväga att betala för ambassador, men just nu fokuserar jag på Carlson och SPG.
 
Är PC Gold samma sak som Intercontinental Ambassador? Gick med i Prority Club innan resan till UAE och blev Gold på 7 nätter. Motsvarar detta AMB på IC?

Nej det är inte samma sak.

Intercontinental Ambassador ger extra benefits på Intercontinental Hotell endast.
Priority Club Gold ger benefits på Holiday Inn, Crowne Plaza, Staybridge Suites och Candlewood Suites.

InterContinental Ambassador status holders are entitled to higher levels of recognition valid only at InterContinental Hotels & Resorts. Members will receive the following benefits at InterContinental brand hotels:

▪ Upgrade to a superior room
▪ Priority waitlist reservations
▪ Late checkout until 4:00 pm
▪ Instant check-in
▪ Instant checkout
▪ Complimentary Weekend Night Certificate upon enrollment and renewal
▪ Fresh fruit and mineral water upon arrival
▪ VIP greeting and in-room welcome gift
▪ One free pay TV movie per stay (where available)
▪ Complimentary standard newspaper delivered to members' room every day
▪ Airport chauffeur service (at published rate)

Om du köper Ambassador status för $200 USD får du Priority Club Gold på köpet. Samt ett weekend cert som ger dig en gratisnatt vid bokning av två nätter varav gratisnatten måste vara helgnatt och en voucher med 10.000 Priority Club poäng. Du kan även köpa Ambassador för 32.000 Priority Club poäng.

Normalt set behöver du 20.000 poäng (eller 15 nätter) för att bli Gold. 60.000 poäng eller 50 nätter för att bli Platinum.
Jag var Platinum i fyra år tack vare alla poängbonusar och trollerier man kan göra :)

Utöver Ambassador finns även nivån Royal Ambassador som kräver minst 25 nätter på IC hotell.
 

Concorde

Founding Member
Perfekt. Gillar dessa hotell skarpt, framför allt IC och CP. Bra standard, sköna sängar och bra service. Blir till att jobba sig till Platinum.
 

micke

Medlem
Som Bjornstrom skriver är det inte så svårt att "jobba sig upp" till Platinum. På Flyertalk finns det massa bonuskoder listade som ger extra poäng.

Vad gäller Royal Ambassador är jag rädd att det är något svårare. Det verkar numera kräva minst 50 nätter och dessutom minst 3 IC hotell. Nu är ju också denna status betydligt mer värd än Platinum. Gäller dock endast på IC hotell. Ex. är fri minibar, dubbel uppgradering mm. mm.
 
Jag klättrade till Platinum på 12 nätter har jag för mig tack vare alla bonuskoder och "trollerier" man hittade. Tror rekordet är 36.000 poäng för två nätter! :)
 

hyper

Medlem
Jag klättrade till Platinum på 12 nätter har jag för mig tack vare alla bonuskoder och "trollerier" man hittade. Tror rekordet är 36.000 poäng för två nätter! :)

Wow!

Jag har varit med i PC i flera år nu och totalt missat att det skulle vara så lätt att komma till Platinum, jag måste uppenbarligen börja fokusera lite mer på detta... :)
 

fcl

Medlem
Jag klättrade på liknande sätt som Björnström till PC Plat för någon år sedan och jag tyckte att Plat gav mig många uppgraderingar. Jag tror dock inte att Gold i sig är så mycket att ha då det är alltför lätt att få.

Dessutom med tanke på Points Breaks (5000 poäng/natt på begränsad mängd hotell under begränsad tid) så kan det vara värt att köpa poäng för att snabba på sin statusuppgradering.
 

abacklund

Medlem
Ambassador måste man betala för. $200/år kostar det. Jag vet tyvärr eftersom jag blev ofrivillig medlem där i helgen när jag bokade ett rum på Intercontinental. Ett par telefonsamtal senare så är problemet löst och jag slipper betala, men ändå.

Hmmm...
Hur gick det till att du blev ofrivillig medlem? Via webbokning?

Undrar om detta har hänt mig också? Förra veckan fick jag hem ett snyggt välkomstpaket med ett IC Guld Ambassadorskort och snygg bagagetag och en voucher bla.
Saken är att jag har bara bott på IC 2 ggr i år, 3 grr förra året och alla dom var via IHG Friends and Familiy. Jag kan inte minnas att jag signat upp för någon kampanj eller något heller. Har inte sett någon Amex-debitering som skulle förklara detta heller.
Well. Man kanske bara hade tur eller något?
 
Toppen