Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

På GOT är det som om alla vore prio. Det funkar ibland, då det tutar och inte släpper in icke prio. Så tycker jag det bör vara, alltid. Då drar sig dessa som ej bokat plus eller har status för att försöka igen o igen o igen. Sen lite överdrivet senast på GOT med en hysterisk tjej i min ålder kommer o knör sig fram. Jag säger jag står i prio kön och det går inte att komma längre fram än du är nu, hon svarar, jag har guldkort och många brukar gå fast de inte är prio. Jag vet, sa jag, jag är guld o reser alltid i minst Plus. Där slutade samtalet:p

Jag gillar att du håller detta på en bra nivå och inte förstorar problemet med icke fungerande prio-boarding genom att jämföra med att någon dör i en eldsvåda..

Sen har det nämnts ett flertal gånger att detta är ett typiskt fenomen för svenskar. Då undrar jag hur mycket resvana man egentligen har. Finns ju ett antal länder där man inte köar utan köttar på i en enda stor klunga.

Jag flög Widerøe igår.
Ingen prio och free seating. Småbarn först och sedan får alla gå in.
Ja, har man inte prioboarding så har man inte. Det fungerar fint ändå.
Nu var det ett litet plan, om än dock fullt.
Finns det inte ett prioboarding system så är det ok.

Finns det så ska det skötas så exemplariskt som det gjorde igår på OSL-ARN, där folk tydligen förstår sig på högtalarutrop.

Tycker dock att Sverige har blivit bättre. Några smällar på fingrarna så lär man tydligen sig.

Lite OT men jag undrar hur Eurobonus tabeller för att ge poäng i kompensation ser ut.
Jag fick 10K för sjukt otrevlig och ohjälpsam personal när det runnit vin från C-kabinen via golvet till främre raden i plus. Vår dotters strumpor samt våra ryggsäckar blev dyngblöta.
Ja kan man undra. Jag fick 5k när mannen över gången tog av sig näck, somnade och kissade ner sig själv stol och gång. Som jag sen trampade i.. Rad 1 kan vara farlig.

Förvisso, jag har ofta litet handbagage och inga problem att ha det under sätet, jag har gärna det. Köa gillar jag inte, jag går på bland de sista då kön börjar ta slut, så jag inte behöver köa vid insläppt eller för att få min plats.

Toppen