Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

agehall

Medlem
Om vi ponerar att vi inte boardar tillsammans och priority boardingen sköts till punkt och pricka. Hur ska hon veta när det är hennes tur att boarda?
Normalt sett (dvs hos andra flygbolag) betyder ingen zon att man bordar sist, under förutsättning att man inte fått boardingpasset från ett annat bolag då som inte skriver ut zoner.
 

Caru

Medlem
Normalt sett (dvs hos andra flygbolag) betyder ingen zon att man bordar sist, under förutsättning att man inte fått boardingpasset från ett annat bolag då som inte skriver ut zoner.

När vi inte ligger under samma bokning så får hon alltid en boarding zone så jag tycker det är konstigt att hon inte får det när jag bokar åt oss båda...Är det SAS-it som ligger bakom detta?
 

ante_77

Medlem
Normalt sett (dvs hos andra flygbolag) betyder ingen zon att man bordar sist, under förutsättning att man inte fått boardingpasset från ett annat bolag då som inte skriver ut zoner.

Då min flickvän (som har EBG) och jag (EBD) ligger på samma biljett, så får inte heller hon någon zon.
Innebär det då att hon som EBG ska boards sist?
 

chaudi

Medlem
Har EBG, aldrig haft problem med priority boarding (oavsett bolag i Star Alliance) med min flickvän även om vi haft olika bokningar.
 

jonten

Medlem
SK2030 idag, fantastiska utrop att det var prioboarding. Folk trängde sig som vanligt och maskinen sa nej, madame skickade folk åt sidan och tog micken igen och förklarade läget. Folk fattar fortfarande inte, maskinen säger nej, madame skickar dem ur kön. När jag passerar henne tackar jag för väl utfört arbete och hon skiner upp och blir glad.
 

aruba1

Medlem
SK2030 idag, fantastiska utrop att det var prioboarding. Folk trängde sig som vanligt och maskinen sa nej, madame skickade folk åt sidan och tog micken igen och förklarade läget. Folk fattar fortfarande inte, maskinen säger nej, madame skickar dem ur kön. När jag passerar henne tackar jag för väl utfört arbete och hon skiner upp och blir glad.
Tror att bekymret med att folk försöker passera när det inte är deras tur kommer att kvarstå så länge man inte har separata ”lines” med tydlig skyltning.
 

Hachans

Medlem
Tror att bekymret med att folk försöker passera när det inte är deras tur kommer att kvarstå så länge man inte har separata ”lines” med tydlig skyltning.

Så länge man inte är konsekvent kommer problemet kvarstå. Lönar det sig att chansa för att exempelvis komma på för att få plats för handbagaget så gör folk det. Den dagen det inte längre lönar sig att försöka slutar folk. Andra bolag har inte samma problem med detta, och konstigt nog lär sig folk där.
 
Min uppfattning är att om man reser i grupp som vill boarda tillsammans så boardar man med den som har lägst status, oavsett om man åker med familj, pojk-eller fliickvän, kollega etc
Vill hela gruppen boarda prio så köper alla priobiljett eller så ser alla till att ha adekvat status. Svårare än så är det inte enligt min mening.
 
Toppen