agehall
Medlem
Det där har diskuterats otaliga gånger - om man reser med enbart handbagage och inte vill råka ut för att tvingas checka in det är det inte ett alternativ att gå på sist.Personligen tycker jag det är skönare att gå på bland de sista![]()
Det där har diskuterats otaliga gånger - om man reser med enbart handbagage och inte vill råka ut för att tvingas checka in det är det inte ett alternativ att gå på sist.Personligen tycker jag det är skönare att gå på bland de sista![]()
Stämmer självklart.Det där har diskuterats otaliga gånger - om man reser med enbart handbagage och inte vill råka ut för att tvingas checka in det är det inte ett alternativ att gå på sist.
Att det ens går att fråga/tjata till sig det visar ju att något är fel. Vill man tvunget borda med någon annan så får man borda i deras grupp. Svårare än så är det inte enligt mig. Och så farligt är det inte.
Nja, jag kan ju faktiskt tycka att det är ok med undantag för familjemedlemmar, om det sköts snyggt. Och som jag nämnde ovan, på longhaul så får ju barnfamiljer oftast gå ombord först ändå. Men som jag sa, med kollegor så har jag nästan alltid fått 'nej'. Jag tror att det bara har hänt en gång att en kollega fått gå med.
Vill också tillägga att jag har precis samma erfarenhet även med andra flygbolag.
Dessutom blir det ju rätt rörigt med pipande maskiner om det ska göras undantag för vissa, flexibla/flummiga regler spelar inte väl i kombination med "radar enforcement" av reglerna. Då ska det isåfall in redan på boardingkortet (vilket begränsar framgångsfrekvensen för fråga snällt-metoden).Jag kan också hålla med om att det är vettigt att familjen får följa med. Men då borde det vara konsekvent. Poängen är att det inte borde vara upp till humöret på den aktuella gate personalen, utan väl definierat i reglerna.
Dessutom blir det ju rätt rörigt med pipande maskiner om det ska göras undantag för vissa, flexibla/flummiga regler spelar inte väl i kombination med "radar enforcement" av reglerna. Då ska det isåfall in redan på boardingkortet (vilket begränsar framgångsfrekvensen för fråga snällt-metoden).
Funkade tror jag i morse mot CPH, var lite sen men det stod priority boarding på skärmen.
CPH till AMS så var det först till kvarn.
AMS till CPH se bild!
Så borde det se ut överallt.
Visa bifogad bild 74220
Jag kan också hålla med om att det är vettigt att familjen får följa med. Men då borde det vara konsekvent. Poängen är att det inte borde vara upp till humöret på den aktuella gate personalen, utan väl definierat i reglerna.