Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Vänta i början ja, men i vårt fall så fick vi gå av först... dörren till vår sektion öppnades, den andra var stängd ända tills vi kommit in i planet och satt oss i lugn och ro...

Vänta i början ja, men i vårt fall så fick vi gå av först... dörren till vår sektion öppnades, den andra var stängd ända tills vi kommit in i planet och satt oss i lugn och ro...

Ja ha, då är slutleveransen ganska bra, medan mellanpartiet inte helt efter min smak. Jag har väldigt svårt för en prio-boarding till en buss där man får sitta 10-15min ombord och vänta. Det är ingen prio-boarding i min bok

Funkade bra på Arlanda till Bryssel tidigare idag. Lite komiskt hur de som fick en röd lampans fortsatte försöka scanna boarding passet 15 ggr till med samma resultat.

Var även "X reser med mig, jag är guld" där personalen meddelade att det är personligt och inget som gäller alla.

Det finns hopp med andra ord.
Jag har inte följt detta, men minns att det var diskussioner om detta när man införde det. Så det är helt personligt? Tex så skall familjen ut och resa imorgon, två vuxna med guldkort och så två små barn utan kort. Då skall vi boarda i barnens grupp?

Ja ha, då är slutleveransen ganska bra, medan mellanpartiet inte helt efter min smak. Jag har väldigt svårt för en prio-boarding till en buss där man får sitta 10-15min ombord och vänta. Det är ingen prio-boarding i min bok
Det bästa vore ju om man med prio fick gå ombord sist i bussen och sedan kör de ut den och man får gå av först. Fortfarande med egen avdelning i bussen.

Vill ju helst inte behöva sitta och vänta i planet heller... (men fortfarande vara först där om det gäller att slåss om hatthyllan)

Funkade tror jag i morse mot CPH, var lite sen men det stod priority boarding på skärmen.

CPH till AMS så var det först till kvarn.

AMS till CPH se bild!
Så borde det se ut överallt.
20180317_141233.jpg

Prioboarding i alla ära - men nu vill jag även ha prioleverans av bagaget vid ankomst - på ett eget band minst 5 min före övrigas bagage kommer på bandet!
Jo, jag vet att systemet med röda prio-taggar som visar att dessa väskor ska ut först på bandet finns - men det funkar ju sällan och för min del har min prio-taggad väska ofta kommit sist på bandet istället, nästan så man undrar om bagagehanterarna medvetet tjuvhållit på prio-taggade väskorna.

/ TT

Jag har inte följt detta, men minns att det var diskussioner om detta när man införde det. Så det är helt personligt? Tex så skall familjen ut och resa imorgon, två vuxna med guldkort och så två små barn utan kort. Då skall vi boarda i barnens grupp?

Ja, prioboarding är personligt. Jag brukar dock alltid fråga i gaten, innan boarding börjar, om det är ok att ta med en gäst/gäster. Om gästen varit en kollega så har jag nästan alltid fått 'nej' till svar men när jag rest med familjen så har det alltid gått bra.

Jag tror att det är viktigt att fråga innan boarding börjar så att allt är klart när "trycket" börjar. Annars är det lätt att man får ett 'nej' till svar då det blir både enklare och snabbare för personalen.

Att man ska fråga vänligt och acceptera ett eventuellt 'nej' är väl en självklarhet som "goes without saying".

Om det är longhaul ni flyger så brukar familjer med små barn få gå på först ändå , oavsett status.

Ja, prioboarding är personligt. Jag brukar dock alltid fråga i gaten, innan boarding börjar, om det är ok att ta med en gäst/gäster. Om gästen varit en kollega så har jag nästan alltid fått 'nej' till svar men när jag rest med familjen så har det alltid gått bra.

Jag tror att det är viktigt att fråga innan boarding börjar så att allt är klart när "trycket" börjar. Annars är det lätt att man får ett 'nej' till svar då det blir både enklare och snabbare för personalen.

Att man ska fråga vänligt och acceptera ett eventuellt 'nej' är väl en självklarhet som "goes without saying".

Om det är longhaul ni flyger så brukar familjer med små barn få gå på först ändå , oavsett status.

Att det ens går att fråga/tjata till sig det visar ju att något är fel. Vill man tvunget borda med någon annan så får man borda i deras grupp. Svårare än så är det inte enligt mig. Och så farligt är det inte.

Toppen