Asverde
Medlem
Vore ju perfekt om det på skärmen stod "NOW BOARDING GROUP 1" eller något liknande. Kan nog bli väldigt svårt med fållor i många gater då det är väldigt trångt (i alla fall på Arlanda). Amerikanska bolag brukar ju ibland ha en stor fålla och där låter man typ ingen stå förrän man boardar så släpps folk in där. Har man fel boardinggrupp får man gå tillbaka.
Idag var det fållor i Oslo, gate F23, för boarding till Miami. Jag kom med planet från Arlanda på morgonen med kort connection, så jag var bland de senare som anlände till gaten. Det var en fålla för prio och en för Eco. Först ville agenten inte släppa in mig för det var för fullt i prio, men efter att herren bakom mig ville kolla status på sitt incheckade bagage, och detta endast kunde göras vid disken framme vid utgången, släppte hon in oss båda. Uppskattningsvis var det iaf 25% av passagerarna i prio fållan. Först var det en stunds väntan medan tre i personalen meckade med datorerna bakom disken vid utgången. Efter cirka 10 minuter kommer det upp en man från bryggan som ser ut som en mer välklädd och matglad version av Fleksnes och börjar rya runt med personalen bakom disken. Kort därefter tar Fleksnes mikrofonen och rabblar upp den vanliga ramsan, VARPÅ HAN ÖPPNAR BANDET TILL ECO! Vissa eco-pax var ju snabbt med på noterna och stod bums framme vid utgången. På prio-sidan började vi skruva på oss, och en handlingskraftig medpassagerare lyfte resolut av bandet som skilde fållorna åt så att vi kunde välla över till eco-sidan. Jag tror inte sas kan lastas för detta misstag, snarare ett enskilt missfall i ämbetet. Kanske ytterligare en Norgehistoria utan poäng? ;-)