Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Om de dessutom kan fixa fållor som är uppmärkta vid ingången, som brukligt är på de som kör grupper, blir det ännu bättre. Till skillnad från nu när det dessutom är en minimal skylt längst fram som man oftast inte ser alls för att det är för mycket folk i vägen.

Man kan ju alltid hoppas...
Vore ju perfekt om det på skärmen stod "NOW BOARDING GROUP 1" eller något liknande. Kan nog bli väldigt svårt med fållor i många gater då det är väldigt trångt (i alla fall på Arlanda). Amerikanska bolag brukar ju ibland ha en stor fålla och där låter man typ ingen stå förrän man boardar så släpps folk in där. Har man fel boardinggrupp får man gå tillbaka.

Vore ju perfekt om det på skärmen stod "NOW BOARDING GROUP 1" eller något liknande. Kan nog bli väldigt svårt med fållor i många gater då det är väldigt trångt (i alla fall på Arlanda). Amerikanska bolag brukar ju ibland ha en stor fålla och där låter man typ ingen stå förrän man boardar så släpps folk in där. Har man fel boardinggrupp får man gå tillbaka.
Menzies löser det oftast på Landvetter för Air Berlin, utan fållor - men på Tegel går det inte på de trängre gaterna. Så det lär fortsatt vara problem, framförallt på T4s yttre gater.

Prioboarding vid bussgate är värdelöst tycker jag. Visst, först in i bussen, men sist in i planet.
Jag tycker det är toppen, för då kan jag komma sent till gaten men ändå vara först på planet. Så som prio borde vara! Gäller bara att gå på sist på första bussen.

Jag har sagt det förr bland dessa 118 sidor. Det viktigaste, för mig, är inte att priopax får gå på först, utan att om jag kommer när boarding pågår så kan jag gå före i kön - istället för att gå på sist. Ser fram att göra det två gånger idag på dagens Lufthansaflighter.

Sk963 igår, paret bakom mig blev stoppade och hänvisade till sidan. Tror dom var EBG och försökte boarda med Business.

Ibland så!
Samma idag, först Boarding av C till Hong Kong och 120 pers försöker boarda, alla som inte satt i Business nekades att gå ombord. Vet inte hur de följde upp Star gold efteråt men detta var bra. Sen kan man ha synpunkter på 90 pers som ska blockera Boardingen...

Toppen