Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Jag har för mig att det kanske redan nämnts men i decembernumret av Scandinavian Traveler säger Eivind:

Why doesn’t SAS have good priority boarding?

We recently provided clearer information about how priority boarding works. In the future, the automatic turngates at airports in Scandinavia will be upgraded to identify whether travelers enjoy priority boarding or not. If not, the boarding pass will be rejected and the traveler will have to step out of the line.

Förhoppningsvis blir detta bra även om det kommer att vara kaos i början. Ser framför mig hur systemen vid portarna bryter ihop när person efter person som inte har rätt till prioboarding försöker. Måste nog pedagogisk förklaring från gatepersonalen...

Ask Eivind about SAS – December 2016 | Scandinavian Traveler
Kanske ska åka ut med popcorn till Arlanda den dagen detta införs :)
Men om det stämmer att det är på g snart och att det faktiskt kommer att fungera är det ju grymt bra.
 
Jag har för mig att det kanske redan nämnts men i decembernumret av Scandinavian Traveler säger Eivind:

Why doesn’t SAS have good priority boarding?

We recently provided clearer information about how priority boarding works. In the future, the automatic turngates at airports in Scandinavia will be upgraded to identify whether travelers enjoy priority boarding or not. If not, the boarding pass will be rejected and the traveler will have to step out of the line.

Förhoppningsvis blir detta bra även om det kommer att vara kaos i början. Ser framför mig hur systemen vid portarna bryter ihop när person efter person som inte har rätt till prioboarding försöker. Måste nog pedagogisk förklaring från gatepersonalen...

Ask Eivind about SAS – December 2016 | Scandinavian Traveler
Det här har det pratats om länge. Skulle det inte varit på plats redan efter sommaren? "In the future" låter inte lika positivt, som Wallström tidigare har varit...

Sen löser det många problem, fast fortfarande inte pendlarflighterna på trånga T4, där det idag inte går att komma fram till spärren innan prion är över.
 
Jag har för mig att det kanske redan nämnts men i decembernumret av Scandinavian Traveler säger Eivind:

Why doesn’t SAS have good priority boarding?

We recently provided clearer information about how priority boarding works. In the future, the automatic turngates at airports in Scandinavia will be upgraded to identify whether travelers enjoy priority boarding or not. If not, the boarding pass will be rejected and the traveler will have to step out of the line.

Förhoppningsvis blir detta bra även om det kommer att vara kaos i början. Ser framför mig hur systemen vid portarna bryter ihop när person efter person som inte har rätt till prioboarding försöker. Måste nog pedagogisk förklaring från gatepersonalen...

Ask Eivind about SAS – December 2016 | Scandinavian Traveler

En 4-veckors obligatorisk boardingkurs för folk som inte har någon speciell kortstatus borde höra till standard innan man får boka en biljett.
 
Engelsmännen genomförde prioboarding med en liten tvist igår när jag skulle flyga hem från Heathrow. Flighten avgick från B36 vilket var alldeles utmärkt för undertecknad då jag hann med två extra glas champagne i loungen istället för att lite lätt salongsberusad halvspringa genom den långa tunneln bort till gaterna i den andra terminalsbyggnaden.

Gaten är utrustad med fållor och det var tydligt uppmärkt vilken kö som gällde för respektive kabinklass eller status. Utmärkt, den här prioboardingen skulle inte ens den trötta personalen på Landvetter kunna misslyckas med tänkte jag samtidigt som personalen släppte på båda köerna på samma gång. Ridå!

image.jpeg
 
Jag tycker SAS alltid brukar säga att EBG/business får gå på först men sedan aldrig följa det. Där funkar United's system med siffror på boardingkorten mycket bättre. Det känns som det borde vara enkelt att införa för SAS.
 
Jag tycker SAS alltid brukar säga att EBG/business får gå på först men sedan aldrig följa det. Där funkar United's system med siffror på boardingkorten mycket bättre. Det känns som det borde vara enkelt att införa för SAS.
Det är nog på gång om man ska tolka de nya boarding pass man får där det numera finns en sektion för Zone. Förhoppningsvis är att detta kommer att användas till att man delas in i olika grupper för boarding precis som man har på United. Viktigt dock att man följer det vid boarding dock och inte låter alla gå på..
 
Engelsmännen genomförde prioboarding med en liten tvist igår när jag skulle flyga hem från Heathrow. Flighten avgick från B36 vilket var alldeles utmärkt för undertecknad då jag hann med två extra glas champagne i loungen istället för att lite lätt salongsberusad halvspringa genom den långa tunneln bort till gaterna i den andra terminalsbyggnaden.

Gaten är utrustad med fållor och det var tydligt uppmärkt vilken kö som gällde för respektive kabinklass eller status. Utmärkt, den här prioboardingen skulle inte ens den trötta personalen på Landvetter kunna misslyckas med tänkte jag samtidigt som personalen släppte på båda köerna på samma gång. Ridå!

Visa bifogad bild 58622
Detta inger hopp för framtiden! Bra utveckling
 
Det är nog på gång om man ska tolka de nya boarding pass man får där det numera finns en sektion för Zone. Förhoppningsvis är att detta kommer att användas till att man delas in i olika grupper för boarding precis som man har på United. Viktigt dock att man följer det vid boarding dock och inte låter alla gå på..
Absolut, implementeringen är ju A och O. Är dock hoppfull kring detta.
 
Jo jag tror att folk lättare förstår 1,2,3,4,5 än SAS Pandion, SAS Diamond, SAS Gold, Star Alliance Gold, Business Class, SAS Plus och SAS GO.
Om de dessutom kan fixa fållor som är uppmärkta vid ingången, som brukligt är på de som kör grupper, blir det ännu bättre. Till skillnad från nu när det dessutom är en minimal skylt längst fram som man oftast inte ser alls för att det är för mycket folk i vägen.

Man kan ju alltid hoppas...
 
Toppen