Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

CPH-ATH fungerade utmärkt igår. Väldigt tydligt utrop och granskning av boardingpass. Det kan mycket väl ha varit den kvinna som agehall nämnde i #1149. Jag tackade henne speciellt för en utmärkt boarding.

Luleå - Arlanda fungerade alldeles utmärkt! EBD, EBG och Plus först!

Det brukar ju aldrig fungera i Luleå, de säger alltid att alla kan boarda nu. De har tom tagit bort skylten som stod om prio boarding där förut, detta även om de inte sa något om det.

Flög Köpenhamn - stavanger, stavanger - oslo samt oslo - Köpenhamn i helgen och prioboarding fungerade exemplariskt. En man blev t o m stoppad i Köpenhamn när han försökte boarda utan varken plus eller ebg/d.

SK945 ett skämt till boarding idag. Boarding bakifrån och fram, Plus fick boarda sist. Killen vid gaten allmänt ointresserad av livet och arbete. Slängde skyltar lite ointresserad framför gästerna. Finns det inga vakanser i sibirien för den här killen kanske?

Jag har för mig att det kanske redan nämnts men i decembernumret av Scandinavian Traveler säger Eivind:

Why doesn’t SAS have good priority boarding?

We recently provided clearer information about how priority boarding works. In the future, the automatic turngates at airports in Scandinavia will be upgraded to identify whether travelers enjoy priority boarding or not. If not, the boarding pass will be rejected and the traveler will have to step out of the line.

Förhoppningsvis blir detta bra även om det kommer att vara kaos i början. Ser framför mig hur systemen vid portarna bryter ihop när person efter person som inte har rätt till prioboarding försöker. Måste nog pedagogisk förklaring från gatepersonalen...

Ask Eivind about SAS – December 2016 | Scandinavian Traveler

Toppen