Anders Östling
Medlem
ARN-AGH igårkväll. Gatepersonalen sätter upp skylten med prio boarding på disken och ropar att "nu är samtliga välkomna att boarda". Höjden av ironi 
Hahaha. SAS i ett nötskal. Det här får Eivind ta på sig...ARN-AGH igårkväll. Gatepersonalen sätter upp skylten med prio boarding på disken och ropar att "nu är samtliga välkomna att boarda". Höjden av ironi![]()
Fast ärligt talat har de en poäng. Gick på en nit från Oslo en gång när de också vara boarda de genom främre dörren. Jag boarda de tidigt, och det var svårt att ens räkna hur många ryggsäckar jag fick en smäll i huvudet av. Det tog lång tid innan Cc lyckades ta sig fram med en pre departure drink, och sedan fick man vakta den ordentligt så den inte blev utslagen av passerande passagerare.Det här är humor:
"Boarding finally began at 1:40PM… for economy passengers. I’ve experienced cases where a premium cabin wasn’t fully prepared or something, and that led to a delay in boarding. However, in this instance it was simply that they were only using the forward jet bridge to board passengers, so they wanted to board economy first, and then business class.
They tried to sell it as if they were doing business class passengers a favor (“this way all the economy passengers won’t be walking past you”), but that’s not of much use when the alternative is standing at the gate watching everyone else board. Suffice to say there were a lot of annoyed and confused business class passengers."
Review: SAS Business Class A330 Los Angeles To Stockholm - One Mile at a Time
Ja, ska man tillämpa omvänd prioboarding bör det nog framgå. I så fall kan man stanna kvar i loungen till dess att de 230 pax som inte reser i affärsklass boardat.Fast ärligt talat har de en poäng. Gick på en nit från Oslo en gång när de också vara boarda de genom främre dörren. Jag boarda de tidigt, och det var svårt att ens räkna hur många ryggsäckar jag fick en smäll i huvudet av. Det tog lång tid innan Cc lyckades ta sig fram med en pre departure drink, och sedan fick man vakta den ordentligt så den inte blev utslagen av passerande passagerare.
Visste jag att de boardade bara genom främre dörren hade jag valt att boarda sist, precis som på shorthaul (och utan att vara orolig för overhead space). Men visst, det hade ju varit bättre om de fått välja...
Ska inte spela någon roll om personen är känd, servicen ska alltid vara på topp för alla passagerare.Skämmigt av SAS. Tycker CC borde veta vem Lucky är, om servicen hade varit toppen så är det hur bra marknadsföring som helst. Eller jag tycker att CC borde ge bra service oavsett![]()
Ja, ska man tillämpa omvänd prioboarding bör det nog framgå. I så fall kan man stanna kvar i loungen till dess att de 230 pax som inte reser i affärsklass boardat.
Fast i verkligheten är det förstås inte så. Den som flugit med Rickard Gustafson och/eller Eivind Roald vet det.Ska inte spela någon roll om personen är känd, servicen ska alltid vara på topp för alla passagerare...