Svagt av SAS att inte släppa på barnfamiljer och handikappade först. Lufthansa gör det exemplariskt.SK903 idag.. Imponerad... Först tydligt separat utrop rad 1-8, dvs Business... Sedan plus med radnummer 20-27 och guld.
Visserligen semestertider men normalt brukar det ju vara gatlopp när alla från business, plus och guldkort ska på samtidigt....
Det är så sjukt att samma folk vid nästa boarding släpper på vem som helst, när som helst.Vet att SAS sköter ground för TG från ARN, vill bara säga kudos till dem. Strikt Prioboarding!! De som inte har status eller åker business får ett stort 'NO' rakt i ansiktet.
Det är så sjukt att samma folk vid nästa boarding släpper på vem som helst, när som helst.
Japp, helt uppenbart. Finns också något festligt citat från Eivind Roald där han säger något i stil med att "sådant här (prioboarding) är inte så lätt att få till i jante-Skandinavien".Ja, helt galet egentligen.
Är det kanske så att SAS interna direktiv för prioriterad ombordstigning ger personalen utrymme för egna beslut. Exempelvis utifrån antalet statusresenärer, beläggning eller någon annan preferens? Och att Thai är extremt hårda i direktiven när det gäller ombordstigning på deras flighter?
För jag har också svårt att se hur samma personal kan agera så annorlunda beroende på vilket flygbolag de hanterar ombordstigning för.