Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Walter

Medlem
Kvällens sk0113. Garanterat fler med prio än utan. Upplever att det lyds något bättre generellt. Men vissa avgångar är det ju prioboarding inte lika fördelaktigt.
 
Last edited:

Elberto

Medlem
SK158 igår
Nu står det även på skylten vilka rad gäller Plus.
ff62ee3eed9131855b253e53b4bbae74.jpg


Dessutom var det första gången att jag såg att en minus passager blev avvisad prio boarding
 

joemume

Medlem
Och på hemmabasen UME så skiter de blankt i att använda Priority boarding.... Frågade när jag boardade igår och fick ett rejält surt svar om att "planet var sent och att de inte hade tid med priority boarding"....
Konsekvensen blev totalt kaos vid boarding (då tidigare SAS-flight blivit inställd och planet var helt fullt). Alla overhead bins var helt fulla i PLUS när jag skulle lägga upp väskan och ändå fanns det flera lediga säten där... Grr.... Håller på att murkna på Swedavias ground handling på UME, de kör en egen show kan man säga.
 
Och på hemmabasen UME så skiter de blankt i att använda Priority boarding.... Frågade när jag boardade igår och fick ett rejält surt svar om att "planet var sent och att de inte hade tid med priority boarding"....
Konsekvensen blev totalt kaos vid boarding (då tidigare SAS-flight blivit inställd och planet var helt fullt). Alla overhead bins var helt fulla i PLUS när jag skulle lägga upp väskan och ändå fanns det flera lediga säten där... Grr.... Håller på att murkna på Swedavias ground handling på UME, de kör en egen show kan man säga.

Vänta bara tills de sätter in CRJ-900 istället då blir det bättring....hehe
 

igelkotten

Medlem
Jag har aldrig varit med om en SAS prio boarding som fungerar, vilket oftast tycks vara för att personalen ropar ut att boarding börjar samma sekund som den faktiskt börjat, dvs alla reser på sig. Sedan så, vid en gate som 4 på T5, så är det ju omöjligt att göra nåt pga hur det ser ut där. Stolar överallt och alla står upp. Många gånger står jah längst bak bakom klungan passagerare, och kan omöjligen ta mig fram till boardingen.... Känns som att det är SAS och Swedavias fel vid de gatesen
 

tobiastmp

Ny medlem
SK158 igår
Nu står det även på skylten vilka rad gäller Plus.
ff62ee3eed9131855b253e53b4bbae74.jpg


Dessutom var det första gången att jag såg att en minus passager blev avvisad prio boarding


Gate 17 i GOT har gjorts försök och jag sett liknande. Det gör en lite förhoppningsfull. Kanske tar man och kopierar gate17-setup i GOT till andra gater.

Idag tvungen åka AB med en A320 :-(
 
Toppen