Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Beror väl på hur prio ser ut, inrikes i USA går F före status pax tror jag, har alltid fått grupp 1 med F iaf och det brukar inte vara andra än F pax i den.
Precis min poäng. F bör gå före.

Grupp 1 brukar väl även innehålla global services. Sas motsvarighet skulle vara endast pandion i grupp 1.

Om det är United vi pratar om så boardar faktiskt Global Services FÖRE grupp 1 och därefter grupp 1(1K, Platinum och premiumkabiner dvs first, business och businessfirst).

Klockren prio på 903 idag. Dessutom Business först, och *inte* gold/Diamond. Vi som trots Diamond flög med övriga i plus fick glatt vänta till omgång 2 (och ja, folk blev avvisade).

Även om jag själv fick vänta, så tycker jag det är helt rätt att boarda business före gold/diamond på longhaul.
Det här har jag också upplevt några gånger den senaste tiden, problemet är att det inte riktigt synkar med den lilla skylten på disken och den text som ibland rullar på skärmen...

Det här har jag också upplevt några gånger den senaste tiden, problemet är att det inte riktigt synkar med den lilla skylten på disken och den text som ibland rullar på skärmen...
Det vore onekligen bra om de kunde synka displayer. Samma sak med att de kunde skriva på displayen vilka rader som ska boarda, tex. För de som kommer till gaten efter att utropen gjordes...

Precis min poäng. F bör gå före.

Grupp 1 brukar väl även innehålla global services. Sas motsvarighet skulle vara endast pandion i grupp 1.
Senast jag var i USA så fick även all militär-personal boarda i grupp 1 (med American Airlines), visade sig att det var ungefär halva planet.

Om det är United vi pratar om så boardar faktiskt Global Services FÖRE grupp 1 och därefter grupp 1(1K, Platinum och premiumkabiner dvs first, business och businessfirst).
Så kan det nog vara, jag har bara 2 F med United de senaste året och då har jag inte märkt av det. AA har jag en hel del erfarenhet av dock, så här står det på hemsidan och det stämmer med det jag upplevt "You are among the first invited to board the plane as an AAdvantage elite status member. After our uniformed U.S. military and First/Business Class customers, you are welcomed to board as follows:"

Toppen