Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Intressant, inte visste jag att man var tvungen till att visa kontoutdrag vid boarding med Swiss! LHgruppen är betydligt bättre på prioboarding än SAS kan jag hålla med om
Instämmer med detta, haft fyra stycken flygningar med LH i helgen och på varenda flight har någon blivit avvisad då de försökte stiga på utan tillräckligt hög status inom *A eller biljett i business under prioboarding.

Last edited:
ARN-DUB i eftermiddags. Annonserades om priority boarding cirka fyra-fem ggr innan boardingen inleddes. Inklusive en gång för att en gammal man kom fram och undrade om gate-agenten kunde påminna om priority boarding efter att han märkt att hälften av alla vid gaten ställt sig i en typiskt oformlig kö. Oklart om mannen själv hade status för han stod långt bak och gjorde ingen ansats att vilja prio-boarda själv. Visade sig sen att de flesta som stod längst fram faktiskt reste i PLUS eller hade status så det funkade över förväntan. Men gud vad man skulle uppskatta fållor ändå...

Som jmf flög jag med Swiss ARN-ZRH-LAX i en utom ordentligt bra Business produkt och med klara utrop på ARN och ordentliga fållor på ZRH inkluderat Den sista pass/dokumentkontrollen innan gaten, Schweizisk ordning och reda

ZRH-ARN imorse prioboarding fungerade klockrent. Kan vara för att det var SWISS som skötte boardingen.

På svalbard var det fungerande prio boarding på mitt flyg. Personen som försökte gå ombord före mig blev nekad ombordstigning med ett vänligt, det är inte din tur att gå ombord riktigt ännu.

Flyget som avgick strax innan sa de att de i plus och med status får gå ombord när de vill men på detta flyget rekommenderar vi att ni låter de i ekonomi gå ombord först.

Så det bjöds på lite blandad kompott.

Toppen