Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Skulle vilja påstå att enda SAS gaten som har prioboarding är gate 17 i Gbg, och det fungerar.
Jag upplever att flertalet av SAS personalen vid övriga gater inte vill/orkar/kan hantera uppkomna situationen trots att det enkelt går att be passagerare med fel status vänta på sin tur, som man så tydligt gör i Gbg.

På SK2679 ARN-TXL i fredags ropades priority boarding ut... Följt av vanlig boarding cirka 5 sekunder senare. Med andra ord inget som efterföljdes.

Skulle vilja påstå att enda SAS gaten som har prioboarding är gate 17 i Gbg, och det fungerar.
Jag upplever att flertalet av SAS personalen vid övriga gater inte vill/orkar/kan hantera uppkomna situationen trots att det enkelt går att be passagerare med fel status vänta på sin tur, som man så tydligt gör i Gbg.

Jag håller med. Det är helt enligt min uppfattning och att det har blivit bättre sedan de byggde om.

För övrigt: Välkommen hit!

Har inte flugit överdrivet mycket senaste tiden men i dag till Frankfurt från Arlanda och för ett par veckor senast till Köpenhamn och Tel Aviv fungerade det helt ok så det känns som att något har hänt. Förra året när jag åkte väldigt frekvent var det ett stående skämt oavsett var, när och hur...

Toppen