Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Prio boarding med tydligt utrop samt info på skärmen på ARN-CPH igår eftermiddag. Att det sedan var 9 rader SAS Plus och säkert lika många rader SK*G gjorde att alla ändå boardade mer eller mindre samtidigt.

Det känns som SAS har gjort rätt och försvårat intjäningen av poäng lite precis som i Miles and More.

Prio boarding med tydligt utrop samt info på skärmen på ARN-HAM imorse (0825). Folk stod snällt och väntade medan vi få EBG/EBD samt Plus knallade på. Plus i 4 rader och vi var bara 5-6 st som satt utspridda där.

Prio boarding med tydligt utrop samt info på skärmen på ARN-HAM imorse (0825). Folk stod snällt och väntade medan vi få EBG/EBD samt Plus knallade på. Plus i 4 rader och vi var bara 5-6 st som satt utspridda där.
Så fungerade det inte i måndags på Arlanda för en SAS flight till Bryssel. Lika kaotiskt som vanligt även med utrop.

Lite "kul" iaktagande från min hemresa från LAS via SFO.
Flög Virgin America mellan LAS ocH SFO, i gaten så fanns det en stor fålla men inte en enda person står där, alla sitter på stolarna runt gaten. Först boardar de med speciella behov, och sen prioboarding enligt boardinggrupp (var även någon annan prio boarding om man hade deras kreditkort eller satt i F). Varje gång de ropade upp en ny boardinggrupp så går folk och boardar, inte innan.
Ankommer till SFO och ska åka till CPH med SK, kommer till gaten strax innan boarding ska börja och det är redan en kö vid boardingen även fast den itne ska börja förrän om 5-10 minuter. När de säger att det är dags för boarding av Star Gold och Business står det omkring 30-40 personer i en klunga för att boarda.
Snacka om skilda världar. Boardinggrupp på sitt boardingpass verkar fungera mycket bättre än att bara ropaut lite på känn vem/vilka som ska få boarda. Kanske något att ta efter för SAS?

Är det något nytt att man tar Plus före personer med status? Har varit så två gånger på SK945 senaste månaden... (Kan förvisso tycka det är rätt också samt folk verkade gå i rätt grupp så bra för mig som åker plus.. :) )

B
Är det något nytt att man tar Plus före personer med status? Har varit så två gånger på SK945 senaste månaden... (Kan förvisso tycka det är rätt också samt folk verkade gå i rätt grupp så bra för mig som åker plus.. :) )

Brukar ropa ut "sas Diamond, Sas Gold, Star alliance gold samt plus" oftast (när de ropar ut de alls) tycker jag

B

Brukar ropa ut "sas Diamond, Sas Gold, Star alliance gold samt plus" oftast (när de ropar ut de alls) tycker jag

Nu hörde jag förvisso inte vad de ropade upp som nästa grupp men man kan ju hoppas det är något nytt de började med eftersom man numera får guldkort med cornflakes-paket och det känns rätt beigt att åka plus och behöva trängas med flingpaketen. ;)

Nu hörde jag förvisso inte vad de ropade upp som nästa grupp men man kan ju hoppas det är något nytt de började med eftersom man numera får guldkort med cornflakes-paket och det känns rätt beigt att åka plus och behöva trängas med flingpaketen. ;)

Och flingpaketen tycker det är B-igt att trängas med de som reser med billiga plusbiljetter . Cirkeln är sluten och ingen är nöjd .

Toppen