Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

I dag på inrikes från ARN, utrop (där prio annonserades på svenska och engelska) gjordes samtidigt som hon (ensam vid gate) ändrade till boarding på skärmen och maskinerna slogs igång (de snurrkorsen samt brevid henne). Så började folk gå igenom självmant. När hon var klar med det 1min långa utropet och ca 20 pers gått igenom säger hon lite högt och sarkastiskt. -Värst vad alla hade bråttom idag då och alla verkar resa i plus....
Bet mig i tungan om att komma med förslag hur hon skulle kunnat undvika det hela....
Men oavsett, ingen bryr sig vad de säger så länge det inte efterföljs/rättas till!

Fungerade till 100% ARN-CPH, CPH-SFO, SFO-CPH och CPH-ARN. Vet inte om jag hade flyt men det var ingen kalabalik och allt gick lugnt och sansat till.

SK163 Stockholm-Göteborg idag: ställde mig lite bakom klungan som stod och väntade på att boarda. Utrop som sig bör, innan gaten som vanligt stormades av passagerare med tillhörande kaos. Varför ens bry sig om att göra utropen... Dessutom någon med incheckat bagage som inte dykt upp så vi lär bli sena, men så är det ju också fredagen den 13:e...

Jag vet inte riktigt om det passar här, men i alla fall:

För några dagar sedan så gick en ung relativt känd bloggerska med sällskap i form av en ständigt mobilkamera-fotograferande vännina iklädda rosa dunjackor igenom hela flocken med grå affärsgubbar (inkl mig själv), fram till början av kön och när någon protesterade lite så utropade bloggerskan högt och tydligt "jag har faktiskt ett SILVERNIVÅ-kort!!". Ett fniss hördes bland folkmassorna, där jag gissar att andelen EBG/motsvarande låg på över 50 % (morgonflight GOT–ARN).
:cool:

På mina senaste 11 SAS flygningar från arn T4 & T5 har man inte ens nämns prio boarding utan alla på en gång.... fullt kaos och det har sluta med att vi flera ggr kommit iväg sent. Förra veckan på Air Lingus Bos-Dub full kärra prio boarding lugnt och sansat. Kom i väg på tid och landade i Dub 45 min före tid med kanon service från start till landning. SAS har tydligen väldigt svårt med prio boarding & hur man tar hand om status pax.....

Toppen