Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Det gör inte kundtjänst heller. De flesta är i Sverige om man ringer till SAS svenskt nummer.

Jøss, det er jo kjempebra! Da er måten kundeservice framstilles på internett grovt overdrevet, synes jeg ikke leser annet enn at det er oursourcet til ymse østblokkland og knapt snakker skandinavisk (og ikke har snøring på noe). Har personlig aldri ringt dit. Men da er visst ikke internettforumer heller noe reliable source of information :)
 
IMO er det ganske spesielt å sammenlikne kundeservice med gatepersonale. Synd at forumister undervurderer de så til de grader, flere bekjente av meg er særdeles habile personer med god kunnskap om luftfartsbransjen. Drøyt å sammenlikne de med et outsourcet callcenter i Polen eller hvor det nå er :confused: :p
Vem har sagt att de är i Polen? SAS kundcenter finns i Sverige (för oss som ringer det svenska numret), utanför kontorstid hamnar man dock allt som oftast i Estland. Det finns många väldigt duktiga och kompetenta medarbetare på alla olika sorters kundtjänster, men sen finns det också dom som inte har koll alls. Det är precis samma sak med folk som jobbar i gaten, en del är väldigt duktiga och har inga problem att strikt efterleva hur prioboarding ska skötas, medan andra inte bryr sig över huvud taget även om möjligheten finns.
 
Är du medveten om att du sänker din trovärdighet själv när du skriver så i ett forum?

Men kjære vene, det var et forsøk på å prøve å være litt morsom! Det er jo ikke akkurat noen høykvalitets-konversasjon vi driver med, da begynner jeg automatisk med satire og humor for å la det dø ut verdig. Sorry om du ikke tok humoren :)
 
Men kjære vene, det var et forsøk på å prøve å være litt morsom! Det er jo ikke akkurat noen høykvalitets-konversasjon vi driver med, da begynner jeg automatisk med satire og humor for å la det dø ut verdig. Sorry om du ikke tok humoren :)
Du har så konstig humor så jag förstår ingenting. Fråga andra om de förstår dig... :)

Tillbaka till seriös diskussion.
Oavsett hur än man vrider och vänder som någon försöker, hanterar SAS prio-boarding ytterst dåligt med tanke på att andra flygbolag klarar det bättre.
 
@Aurora: Du har ju ganska uppenbart kontakter inom SAS, med tanke på väldigt mycket intressant information du skriver ibland. Kan inte du förklara varför prio-boarding inte fungerar som det är tänkt? Det kan väl inte alltid vara andra externa saker som fallerar hela tiden? Till och med SAS själva säger ju, när man frågar dem på exempelvis Facebook, att vi vet att det inte fungerar, men vi jobbar på det. Problemet är ju, de har jobbat på det i flera år. Om det inte är personalen som är inkompetent, vem eler vad är det som är anledningen till att man fortfarande fallerar så ofta som man gör? För du anser väl inte själv att det fungerar som sig bör va?
 
Sitter på SK1423 ARN-CPH och vid boarding återinföra gateagenten business class intra-Europa. Vid det engelskspråkiga utropet så hade namnet ändrats till "business economy extra plus". (givetvis gjordes sen ingen vidare koll om folk följde instruktionerna)
 
På Landvetter i helgen fick jag en tillsägelse vid ombordstigning då gateagenten strikt körde boarding efter sittrader. Frågade om prioboarding för guld inte gällde längre men fick inte en blick tillbaka. :confused:

Andra gånger har det funkar klockrent, störande att det är så inkonsekvent.
 
Toppen