Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Skrattretande detta. Läser inte SAS Businessclass? Menar man allvar på att vara ett flygbolag för "frekventa resenärer" får man inte hålla på såhär. Man skäms ju om man vill använda prio-boarding-förmånen då den innebär att man ska på något sätt tränga sig före människor man inte vet om dom har prio. I alla fall på skandinaviska flygplatser är det ju hur enkelt som helst att styra upp rep etc bara om man tar detta på allvar. Eller ta bort förmånen helt! Det är bättre om ni inte vågar stå upp för den.

Skrattretande detta. Läser inte SAS Businessclass? Menar man allvar på att vara ett flygbolag för "frekventa resenärer" får man inte hålla på såhär. Man skäms ju om man vill använda prio-boarding-förmånen då den innebär att man ska på något sätt tränga sig före människor man inte vet om dom har prio. I alla fall på skandinaviska flygplatser är det ju hur enkelt som helst att styra upp rep etc bara om man tar detta på allvar. Eller ta bort förmånen helt! Det är bättre om ni inte vågar stå upp för den.
Lite OT; har inte SAS någon företagsrepresentant här på BC? Typ som AF/KLM hade?
Håller med dig @megaman

SAS ledning förstår service och är redan medvetna om de flesta brister i kundvården. De läser också allt vi skriver här. Men de klarar inte av att få ut rätt budskap till de representanter som möter kunden. Där ligger SAS verkliga utmaning. Marknadsföringen är jämförelsevis enkel att genomföra.

Om SAS ledning en gång för alla lär sig att styra organisationen blir liknande incidenter färre. Då blir kunderna nöjdare, likviditeten stärks och börsvärdet ökar.

Vad är det som händer...

Idag mot Köpenhamn. Vanliga utropet om Diamond och guld och plus. Vanliga rusningen så fort mikrofonen lyfts förstås - men sedan hände det oväntade. En stor mängd ur kön klev helt enkelt åt sidan och släppte fram de som skulle prio boarda! Utan att bli speciellt ombedda! Det tror jag aldrig jag sett förut :)

Såg inte om någon utan status som faktiskt blev nekad boarding, men flockmentaliteten kan säkert ha hjälpt en hel del när så många klev åt sidan direkt..

Det finns kanske hopp...

En stor mängd ur kön klev helt enkelt åt sidan och släppte fram de som skulle prio boarda! Utan att bli speciellt ombedda! Det tror jag aldrig jag sett förut :)

Såg inte om någon utan status som faktiskt blev nekad boarding, men flockmentaliteten kan säkert ha hjälpt en hel del när så många klev åt sidan direkt..

Det finns kanske hopp...
Detta hände både på ARN och ATH förra veckan. Var otroligt smidigt att boarda. :) Sen hade jag iofs 2 barn med mig och jag tror det hjälpte säkert till. :)

Vad gäller egentligen när man som EBG reser i GO med barnen som bara är EBS? Nu när de faktiskt gör en riktig prioboarding i Köpenhamn då och då, är det ok att ta med barnen under prioboardingen?

Toppen