Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Min forrige reise:
OSL-CPH: Annonsert men ikke håndhevet
CPH-LHR: Preboarding. Det ble annonsert men ingen stod i gaten så alle bare gikk
LHR-OSL: Egen prioritylinje og boardingkort ble sjekket slik at priority boarding fungerte 100%

Jag flög från CPH förra veckan till Arlanda med en A320, kändes som det var fullt.
PrioBoarding i utropet och sedan kom anstormning igenom de nya automatiska gatedörrarna och hela processen blev värdelös.

Stora delen lyssnar ej, eller kanske förstår ej vad det innebär och utan någon typ av kontroll eller skylt görs utropet till ingen nytta.
Varför kan inte SAS göra som Austrian? Prioboarding först och sedan öppnas dörrarna för ekonomiklass.
Hade jag otur eller detta är standard?

Jag flög från CPH förra veckan till Arlanda med en A320, kändes som det var fullt.
PrioBoarding i utropet och sedan kom anstormning igenom de nya automatiska gatedörrarna och hela processen blev värdelös.

Ja, jag vet inte om det är flygplatsen i sig eller klientelet, men jag tycker alltid det är total anarki på flighter från CPH till ARN (och i viss mån tvärt om). Det trängs och bufflas alltid vid gate och ju längre fram i planet folk har sin plats, ju mer angelägna verkar de vara att komma ombord först av alla, alltså även andra som också åker i Plus.
Jag tror iofs inte det skulle bli så mycket bättre om piroboarding fungerade här eftersom de allra flesta ändå åker plus och/eller har guldkort...

Stora delen lyssnar ej, eller kanske förstår ej vad det innebär och utan någon typ av kontroll eller skylt görs utropet till ingen nytta.
Varför kan inte SAS göra som Austrian? Prioboarding först och sedan öppnas dörrarna för ekonomiklass.

Det är standard, dessvärre. :(

Garanterat standard!

Utrop hör jag nästan alltid. Däremot efterlevs det aldrig.
Jag reser ju mestadels inrikes, där ger de blanka fan i att oftast ens påpeka det. Ironin kan uppstå ibland då boarding sekvensen alltid innehåller prio boarding men de "hoppar över" den. Ibland glömmer de att klicka förbi så då snurrar texten på skärmen om prio, medans utropet välkomnar alla passagerare ;)

Prioboarding var ju på G för ungefär ett halvår sedan, men har sedan avklingat betänkligt.
Dags för en uppsträckning nu, SAS.

Toppen