Christian R
DYKWIA
Ja, problemet med boarding groups är att det inte hjälper dig om du kommer "mitt i" med ditt guldkort, då får du fortfarande ställa dig i kön. Du måste vara på plats för din egen boardinggrupp för att få förturen. Men att reservera ena sidan till *G/Plus är naturligtvis något som går ut över totala boardingtiden vilket inte heller är bra, så en kompromiss är nog det bästa. Men det är många som lyckas med det också (t.ex. två köer på ena sidan varav den ena är prio och går före, och den andra sidan är enbart icke-prio).
Sådan som jeg husker det, havde United 2 'baner' afhængig af prioritet og kabineklasse og så blev Global Services og Global First linet op foran podiet. Jeg var først ombord så jeg ved ikke hvodan det forløb i praksis, men det så meget ordnet og ikke mindst lovende ud.
Jeg tror ikke det vil forlænge boardingtiden særligt meget at have 2 køer, hvor den ene så er tom det meste af tiden - min erfaringer er at flyets dør og midtergang er flaskehalsen, ikke selve scanningen af boardingkort.