Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Imorse, SK1418 från Kastrup. Pre-announcement att "Business Class" fick boarda först. Jag blir då en aning ställd eftersom jag flög Go. Väntar således på min tur och visst, nästa boardinggrupp är *G. Det är intressant när gatepersonalen tar saken i egna händer.

Var det någon som reste i Business Class? :)

Jag hamnade alltid i grupp 2 förra året vill jag minnas. Minns inte om jag reste som TK Elite+ eller EBG dock. Jag reste alla resor i First.

Grupp 1 var alltid Global Service etc.

Jag tror inte jag gjort några resor i USA i år...

Senast jag flög UA, som var i somras, då fick jag Grupp 1. Jag flög First som *G.
Min stolsgranne hade Global Service och han fick borda innan mig så jag antar att det var preboarding.

När jag boardade SK1430 i fredags kollade CPH personal om jag var *G. Jag boardade planet som andra eller tredje passagerare och reste i Go (dum företags policy :mad:). Bra att de börjar kolla detta mer och mer! Hoppas fler följer CPHs initiativ

Det hör man ofta, men kontrollerades det? Där är pudelns kärna.
Det tror jag inte, efter min bedömning efter flertalet flygningar och dom typer som stegat fram först. Känns som att enda platserna dom är nogranna med detta på ARN är antingen Thai eller Qatar. Har aldrig sett SAS reagera.

Toppen