Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Jag misstänker att de satt er som guardian för var sitt barn din dotter därför fick A medan frun och andra dottern fick B pga att ni flög i plus.

Nej, så är det inte. Alla som flyger PLUS får Zon B. Eftersom den ena dottern dessutom har status i form av EBG fick hon Zon A. Helt enligt de vanliga rutinerna för zonindelning.

SAS tittar ju inte på någon "guardian" grej. Om de hade gjort det så hade vi ju aldrig haft diskussionen från början om att barn och föräldrar får olika zoner.
 
På longhaul kan jag tycka att det är rätt att Business class får boarda före status, men då bör det framgå genom zonindelningen och det gör det inte.

Jag hade Zon A i måndags när jag flög till Hongkong. Jag flög i GO som EBD.

Jag protesterade inte när man ropade ut att Business skulle gå på först och därefter EBG+ samt PLUS eftersom jag tycker det är rimligt, men med Zon A på mitt boardingpass är SAS återigen inkonsekvent i sitt agerande.

Alla är ju inte lika ödmjuka och förstående som jag. ;):rolleyes::p
 

seat56f

Medlem
Hade det inte varit enklare att bara ropa efter boardinggruppen som ändå står på BP:t? Så kan folk kolla där, istället för en tre minuter lång harang om statuskort, kabinklasser och annat som hälften av passagerarna missförstår, medvetet eller ej...
 

mha321

Medlem
Hade det inte varit enklare att bara ropa efter boardinggruppen som ändå står på BP:t? Så kan folk kolla där, istället för en tre minuter lång harang om statuskort, kabinklasser och annat som hälften av passagerarna missförstår, medvetet eller ej...
Mycket. Men enkelhet är väl inte riktigt sas grej?
 

Agö

Medlem
Flott prioboarding på Arlanda igår. Tydligt utrop först om vilka typer av passagerare (Gold, Diamond, Plus, Star Alliance Gold), därefter pedagogiskt zon A och B, och slutligen att förmånen endast gäller för korthållaren.
 

ante_77

Medlem
Flott prioboarding på Arlanda igår. Tydligt utrop först om vilka typer av passagerare (Gold, Diamond, Plus, Star Alliance Gold), därefter pedagogiskt zon A och B, och slutligen att förmånen endast gäller för korthållaren.

Tycker faktiskt att det har varit en rätt bra uppstramning av prioboardingen rent generellt.
 

Homer

Medlem
Hade det inte varit enklare att bara ropa efter boardinggruppen som ändå står på BP:t? Så kan folk kolla där, istället för en tre minuter lång harang om statuskort, kabinklasser och annat som hälften av passagerarna missförstår, medvetet eller ej...

Med tillägget, sitt ner och vänta tills din boardinggrupp ropas upp.
 
Toppen