gjohansson
Medlem
Lika när jag åkte från 17 i mellandagarna. Blev konfys över skyltarna och sen nästan omöjligt att ta sig fram på prio när alla redan blockat alla gångar.Vilket kaos det blev när det sedan skulle bli prio boarding ändå
Lika när jag åkte från 17 i mellandagarna. Blev konfys över skyltarna och sen nästan omöjligt att ta sig fram på prio när alla redan blockat alla gångar.Vilket kaos det blev när det sedan skulle bli prio boarding ändå
Ingen prio idag på Landvetter
Läste att det är 10 olika nationaliteter på de anställda på Irland, de flesta har tidigare arbetat på BA och Ryanair
Japp, verkar vara ett gäng som kommer direkt från mixed fleet på British Airways.
Jag tyckte man läste någonstans om att det var ganska många skandinaver som sökt. Men det var kanske bara "vanliga sas men bas i london".....kanske det viktigaste är - inga f.d. SAS anställda med Skandinavisk nationalitet....
Så Landvetter passade på att göra gaten ännu sämre än tidigare...Lite kuriosa. Gatepersonalen har tyvärr ingen möjlighet att ställa om texten på de där tre skärmarna. Tidigare var texten anpassad för SAS eftersom gate 17 var deras huvudgate. SAS har därefter flyttat och gaten justerats för en framtida aktivering av self-service boarding fler bolag än bara SAS.
...kanske det viktigaste är - inga f.d. SAS anställda med Skandinavisk nationalitet....
Påminner om när McDonalds skulle öppna i Sovjet. En av kvalifikationerna inför anställning var att man aldrig någonsin skulle ha arbetat inom ett serviceyrke i Sovjet tidigare - de som hade gjort det ansågs helt förstörda och bortom räddning när det kom till service. Kanske samma här?Jag tyckte man läste någonstans om att det var ganska många skandinaver som sökt. Men det var kanske bara "vanliga sas men bas i london"..
Sedan hjälper det förstås att arbetskraft är billigt så att de kan ha tio personer i gaten.
Här är mycket av bekymret. Undantaget longhaul så är det alltid en person i gaten från de Skandinaviska flygplatserna. Stor skillnad bara när SGH kör Lufthansaflighter med två personer i gaten. Då kan båda sidor bemannas.I Sverige (i alla fall för SAS avgång på Arlanda) är det ofta en person som tar hand om boardingen så det säger sig själv.
Kanske så vinsten räknas hem?Rusning till flighter med SAS Ireland att vänta.
Hahahaa! När jag var i Sankt Petersburg var besöket i donkens nattlucka på väg hem mitt i natten enda gången under resan som vi blev serverade samtidigt, fick vad vi beställde och blev tilltalade med artighetsfraser.Påminner om när McDonalds skulle öppna i Sovjet. En av kvalifikationerna inför anställning var att man aldrig någonsin skulle ha arbetat inom ett serviceyrke i Sovjet tidigare - de som hade gjort det ansågs helt förstörda och bortom räddning när det kom till service. Kanske samma här?
Lite kuriosa. Gatepersonalen har tyvärr ingen möjlighet att ställa om texten på de där tre skärmarna. Tidigare var texten anpassad för SAS eftersom gate 17 var deras huvudgate. SAS har därefter flyttat och gaten justerats för en framtida aktivering av self-service boarding fler bolag än bara SAS.