Senaste nytt

Priority-bagage funkade på Arlanda idag!

Personal på plats vid bagagebanden på ARN idag som tydligen kollade vilka bagage som kom ut först.
Var nog ingen överraskning för bagagehanteringen eftersom prioritybagaget prydligt kom först, sedan en liten paus och så övrigt bagage :)
Bra initiativ dock!

På samtliga av mina 7 flygningar till ARN sista 2v så har mitt orange taggade bagage kommit på slutet. På de senaste 2 ankomsterna till KLR så har mitt orange taggade bagage kommit sist. Det gjorde det även i fredags i VNO då kom allt Orange sist....SAS och deras handling agenter är fantastiska på Priority bagage, lika dysfunktionella som TK. personligen tycker jag att SAS kan sluta med Priority bagage när dom sällan får till det.

Prio-bagage har funkat klockrent på mina senaste 5 flygningar, men inte idag med SK027 :( Oh well.. blir ju tråkigt om det alltid funkar... :)

Kan bekräfta att det är lathet det handlar om.
Jag är inte ett dugg förvånad, det är ju mänskliga faktorn i så pass många led för att det ska funka.
Att det är mer eller mindre konsekvent på specifika flygplatser bekräftar ju bara det i och med att man då kan anta att reprimand/återkoppling är obefintlig

Anlände med QR den 7 juni och funkade klockrent tror min Rimowa kom som nr 3 el 4 på bandet, såg bara prio taggat både före och efter.

Fick väskan först på GOT i söndags kväll, såg inga andra priotaggar, så vet inte om de kom senare eller om min var den enda :)

Toppen