Senaste nytt

Priority-bagage funkade på Arlanda idag!

Landade igår från CDG på ARN T5. Mitt bagage var incheckat i Tokyo och var taggat med ANA first class taggar. Vi parkerade vid gate 05 och jag var nr 2 av planet. Jag går direkt ner till bagagebandet och det står 5 min ETA precis när jag anlänt piper de till och mina 2 väskor rullar fint ut först på bandet. Vi pratar om knappt 5 min från att planet har parkerat vid gate tills att väskorna rullade ut. Bra jobbat!

Landade igår från CDG på ARN T5. Mitt bagage var incheckat i Tokyo och var taggat med ANA first class taggar. Vi parkerade vid gate 05 och jag var nr 2 av planet. Jag går direkt ner till bagagebandet och det står 5 min ETA precis när jag anlänt piper de till och mina 2 väskor rullar fint ut först på bandet. Vi pratar om knappt 5 min från att planet har parkerat vid gate tills att väskorna rullade ut. Bra jobbat!

Vad var det för plantyp? jag har fått för mig att det i vissa plan packar vissa väskor utan "lådorna" om de är prio bagage och då om det är få får de ju köra dem separat in till bandet med vanligt släp istället för att köra in alla lådor och packa upp dem.

Vad var det för plantyp? jag har fått för mig att det i vissa plan packar vissa väskor utan "lådorna" om de är prio bagage och då om det är få får de ju köra dem separat in till bandet med vanligt släp istället för att köra in alla lådor och packa upp dem.

B737-800. Det gick ju otroligt snabbt hur som helst

Idag åkte jag med SK2023. Skrev ut en bagageslipp i self check in automaten och lämnade den på bag droppet på Umeå Airport.
Kollade ut genom fönstret och såg att någon faktiskt satt på en röd priolapp på väskan.
Väskan kom ut som nr 3 på Arlanda.
Jippi!

Arlanda har fungerat bra en längre tid nu. Såvida jag inte bytt i CPH eller OSL. Då kommer Prio slumpartat på bandet.
Oavsett Airbus eller boeing maskin. Men det är nog inte ARN som är skyldiga då utan omlastningen
FRA är doch ett sorgebarn. Senast såg jag på ARN hur bagagekillarna separerade Prio väskorna vid lastningen och som sista moment la in 3 väskor med prio tag. inklusive min.
Men i FRA gissa vilka väskor som kom sist på bandet. Ungefär 80% av mina vara annan vecka flyg dit har problem med prio väskorna.
Har påpekat för sas men får ju bara standardsvar "Beklagar"
Jag får nog börja skriva till SAS varje gång så de får bra statistik.

Tro det eller ej, väskan kom ut som nr 2 i dag med en röd och fin priotagg på. Det är vanligare nu mer men det händer ändå inte så ofta.

För mig har det fungerat perfekt på samtliga flyg sista tiden, otroligt skönt. (från ORD eller via CPH)

Nånting har helt klart hänt med baggagehanteringen på Arlanda. Kom hem sent i natt från Malaga. De cirka 40 första väskorna var alla priotaggade och när jag gick vidare mot specialbaggaget hittade jag till min stora förvåning golfbagen som redan var på plats, detta alltså långt före alla vanliga baggage ens hade kommit upp på bandet. Snyggt jobb av SAS!

Samma här, sist jag flög till ARN. Priotaggen funkade perfekt. Bagaget kom som nummer 5. Funkade perfekt på LPI också förra veckan.

Toppen