fcx skrev:Jag tycker att det har varit en uppryckning på ARN de senaste månaderna. Dock funkar det fortfarande bättre på outstations än på hubbarna.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Skulle vilja säga att baggagehanteringen på Arlanda T2 allt som oftast är närmare katastrof än idealläge. Drivor av baggage i ankomsthallen, tar lång tid innan baggaget kommer och ofta uppstår det situationer när en containers innehåll kommer ut på bandet (inte priotaggat givetvis) och sedan dröjer det så lång tid innan de hanterar nästa så att bandet hinner stanna... Och sist av allt baggage kommer priotaggat baggageKlicka för att utvidga...
simon_says91 skrev:Landade igår från CDG på ARN T5. Mitt bagage var incheckat i Tokyo och var taggat med ANA first class taggar. Vi parkerade vid gate 05 och jag var nr 2 av planet. Jag går direkt ner till bagagebandet och det står 5 min ETA precis när jag anlänt piper de till och mina 2 väskor rullar fint ut först på bandet. Vi pratar om knappt 5 min från att planet har parkerat vid gate tills att väskorna rullade ut. Bra jobbat!Klicka för att utvidga...
mry skrev:Vad var det för plantyp? jag har fått för mig att det i vissa plan packar vissa väskor utan "lådorna" om de är prio bagage och då om det är få får de ju köra dem separat in till bandet med vanligt släp istället för att köra in alla lådor och packa upp dem.Klicka för att utvidga...