Senaste nytt

Priority-bagage funkade på Arlanda idag!

Funkade hyggligt på ARN med SK 1524 igårkväll. Först kom 4-5 väskor utan priotagg, sen kom 3-4 med och sen ytterligare 7-8 utan sen kom min med priotagg.

Används inte priotaggar inrikes när man reser till Arlanda? När jag checkade in i Umeå så fick jag ingen Prio-tagg men för returresan från Arlanda till Umeå taggades väskan. What gives?

Används inte priotaggar inrikes när man reser till Arlanda? När jag checkade in i Umeå så fick jag ingen Prio-tagg men för returresan från Arlanda till Umeå taggades väskan. What gives?
Jo jag fick prio-tagg från Ängelholm i fredags, väskan kom bland dom första.

Från Kalmar får jag alltid priotagg men aldrig från Arlanda. Ankomst Arlanda i söndags kväll 12/10 från Amsterdam kom samtliga priotaggade väskor på slutet.

Hamburg till Stockholm den 10 oktober. Praktikanterna på baggage handling verkar ha gjort ett kortare gästspel, mina två väskor med prio-lappar var först ut...

Visserligen är det trevligt att prio-tagg fungerar på andra flygplatser men den här tråden handlar om hur prio-taggad väska fungerar PÅ Arlanda väl? (inte FRÅN Arlanda)

När jag flyger till/inom Asien fungerar prio-tagg nästan alltid.
De få gångerna som inte fungerade var t ex HON tagg till Kuala Lumpur och en prio-tagg som skrevs ut från SAS automaterna (utan oranga taggen) till Tokyo.

Toppen