Senaste nytt

Priobaggage kommer sist på Arlanda men inte i resten av världen. Rapportera!

Alltid funkat bra för mig så länge taggarna är den synliga typen. En extra rad med texten "Priority" på den vanliga bagagetaggen har däremot aldrig gjort ett skit.

Enligt incheckningen på JFK när jag sist flög med Finnair så skulle de sluta med PRIO-stickers då taggen hade en extra rad med "Priority". Riktigt dåligt tycker jag då det blir svårare för lastarna att se vilket bagage som är priotaggat eller ej.

20150904 ARN - VBY, Första bagaget på bandet.
20150906 ARN - GOT, Tredje bagaget på bandet, de två andra var också priotaggade.
20150908 GOT - ARN, mitt priobagage hade redan hunnit snurra ett varv på bandet innan jag hann dit...

Priotaggarna funkade faktist på Arlanda idag för en gång skull! :eek:

~10 första bagagen var priotaggade (3 var mina) men kollade inte så noga hur det såg ut efter dem. (Var i chock och hade bråttom till ArnExp):)

När jag landade på AGP i torsdags kom mitt bland de sista, detta med priotagg på vanliga bagagelappen

Lördags, SK1430 från Köpenhamn (anslutning från Beijing). Normalt sett borde jag hinna med en flygbuss som går ca 40 min efter landning. Om jag missar denna buss går inte nästa förrän 1,5 timme senare så jag får ta taxi istället.
I stort sett samtliga gånger kommer prio baggage bland de sista in på bandet. Nu senast var alla väskor borta och vi var några stycken som misstänkte försvunnet baggage när plötsligt luckan öppnas och 5-6 väskor lastas in till bandet. Samtliga med röd prio-tag....

Förra veckan på KEF ramlade vårt priobagage in bland de första 5, övriga var också taggade prio.
När vi skulle checka in på vägen hem från KEF fanns det dock ingen bemannad disk, vilket gjorde att väskan inte fick någon snygg röd lapp, utan bara raden på den ordinarie etiketten. Väskan kom ut på GOT bland de sista från flighten från OSL.

Toppen