Senaste nytt

Priobaggage kommer sist på Arlanda men inte i resten av världen. Rapportera!

GOT är inte mycket bättre. De verkar strunta fullstänsigr i prioriterat bagage. Nu flyger jag mestadels inrikes men idag kom min väska sist av alla tillsammans med övriga väskor med taggen. Bryr de sig inte för att de är inrikes eller hur funkar de?

De bryr sig inte alls på GOT. Kan ju ta längre att få bagaget än att flyga från CPH... bedrövligt. Har lyft det flera gånger, men finns inget intresse eller ambition att förbättra. SAS tex ställer väl inga krav alls.

Det här med klagomålen på GOT förundrar mig lite.

Tycker det var uruselt för ett par år sedan. Då stod man som en hök vid incheckningen när priotagg skulle sättas på för att notera att den verkligen hamnade där den skulle (SAS check-in) samtidigt som man stod och suckade vid bagagebandet för att det dröjde lääänge.

Nu tycker jag att mycket priobagage kommer väldigt bra levererat (dvs bland det första, om än inte nödvändigtvis alltid just först). Fungerar alltid med LH när jag flyger då dessa har krav på att detta ska fungera, sämre på SAS men oändligt mycket bättre än tidigare.

Prio-taggarna har inte krånglat på länge, förutom att jag och en vän (HON) blev framviskade till en Bag Drop (SAS Go) för incheckning och damen där tycker det var lite bökigt att springa bort till *G/Plus/Business-disken för att hämta HON-taggar (som jag också fick på mitt bagage men som på tyskt ordningsmanér var bortklippta vid ankomst), hon gjorde sig dock besväret att göra detta utan att min vän begärt detta.

Förövrigt riktigt bra att man också flyttar på *G/Plus/Business-disken från ena änden till andra och placerat SAS Charter där den låg innan. På så sätt är det alltid bemannat i ett och samma hörn för reguljärflyg och status kan alltid få snabb service. Trots att statuslösa ibland gormar och har sig för att man blir prioriterad i kön.

Det här med klagomålen på GOT förundrar mig lite.

Tycker det var uruselt för ett par år sedan. Då stod man som en hök vid incheckningen när priotagg skulle sättas på för att notera att den verkligen hamnade där den skulle (SAS check-in) samtidigt som man stod och suckade vid bagagebandet för att det dröjde lääänge.

Nu tycker jag att mycket priobagage kommer väldigt bra levererat (dvs bland det första, om än inte nödvändigtvis alltid just först). Fungerar alltid med Lufthansa när jag flyger då dessa har krav på att detta ska fungera, sämre på SAS men oändligt mycket bättre än tidigare.

Jag försöker undvika bagage till GOT för att det tar sådan tid. Men senast jag landade med Lufthansa från München så gick det helt okej långsamt och prio-bagaget kom först. Så visst kan SGH om de vill.

Generellt tycker jag att de är sämre på prio-bagage på både Arlanda och Oslo, än på Landvetter. Där är problemet att det tar tid att få väskan öht.

Fungerade utmärkt med priobaggage på en flygning från Kiruna till Arlanda häromveckan med SAS. Baggaget kom verkligen ut först på bandet :)

Nice (NCE) har enligt mig absolut sämsta hanteringen av Prio rödflaggat bagage, det är ingen ordning alls. Så har det varit under många år och så är det är fortfarande.
Har inget att klaga på när det gäller ARN.
BKK, HKT, HKT, EWR brukar också fungera perfekt. (Jag är EBD)

Nice (NCE) har enligt mig absolut sämsta hanteringen av Prio rödflaggat bagage, det är ingen ordning alls. Så har det varit under många år och så är det är fortfarande.

Är det inte alltid så i Frankrike?
Jag trodde alla franska flygplatser var sämst i kategorin bagagehantering.
Som ett exempel: Landade i Marseille tidigare i somras med Lufthansa som, i min värld, tillhör de som fortfarande ställer krav på ground handling. De cirka 6 prioväskorna kom sist av alla. Nu var det inte störst problemet då det tog 45 min innan väskbandet öht startade.

Priority tagg ska jag rycka bort innan flyg hem till ARN nästa gång-:( Har precis varit på resa till I Asien. Alla flighter i business. Facit: Bland första tio väskorna på alla ställen utom ARN där våra väskor var bland de tio sista. Fick stå 35 min vid bandet på ARN. Jag är helt säker på att bagagemupparna ställer priotaggat bagage åt sidan för att medvetet skicka det bagaget på bandet sist. Kanske under parollen "här är en viktigpetter som åker business, vi ska visa den personen att här i Sverige behandlas alla lika dåligt men vissa sämre" Typiskt svenskt. Någon med större erfarenhet än mig borde ta kontakt med flygplatsen om detta.

Toppen