Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Om man är baserad i Danmark och behöver datatrafik i de flesta västeuropeiska länderna till fast kostnad bör man kolla upp 3LikeHome som operatören Tre erbjuder.
3LikeHome gäller numera i de flesta Europeiska länderna och i USA. Komplett lista: Amerikanska Jungfruöarna, Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, England, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Holland, Hongkong, Island, Irland, Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Nordirland, Norge, Portugal, Polen, Puerto Rico, Rumänien, San Marino, Schweiz, Singapore, Skottland, Slovakien, Slovenien, Spanien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern, USA, Wales och Österrike.

Förlåt en som inte riktigt förstår. Jag gick in på zip sims hemsida för att se vad de har för alternativ. Då ser det ut så här
Skärmavbild 2016-05-28 kl. 12.13.15.png

Jag behöver mest använda datatrafik. Men hur mycket motsvarar 2GB i användande? Kan jag fylla på det här kortet i USA om jag behöver? Jag ska dit 2 gånger under hösten. Måste jag då beställa ett nytt kort till gången efter då det är mer än 30 dagar mellan? Funderar på 14 DAYS för 35 USD men då kanske det är för lite datatrafik?

Eller ska jag göra som någon föreslog, köpa ett svenskt kontantkort och köra på deras internationella deal? Vilket bolag är bäst? Jag har aldrig haft ett privat sedan slutet av 90-talet.

LTE är fjärde generation av mobilt bredband (därav skrevs som 4G).
Många länder har inte utbyggnaden av LTE nät utanför storstäder och jag har hört att USA har dåligt täckning även i 3G (tredje generations mobilt bredband) i landsbygden därav min fråga.

Någon som har koll på data plan Mauritius? Ska dit 17 dagar och behöver 2 till 5 GB.
Tacksam för alla tips!

Toppen